کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کرده است که از بهر نبود امکانات مالی، توانایی برگزاری چهار انتخابات را به گونه همزمان ندارد. معاون سخنگوی کمیسیون انتخابات می گوید که، قرار است انتخابات شوراهای ولایتی و شوراهای ولسوالی در ماه سنبله سال آینده خورشیدی برگزار شود. قرار بود که انتخابات شوراهای ولسوالی همزمان با انتخابات مجلس نمایندگان […]

کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کرده است که از بهر نبود امکانات مالی، توانایی برگزاری چهار انتخابات را به گونه همزمان ندارد. معاون سخنگوی کمیسیون انتخابات می گوید که، قرار است انتخابات شوراهای ولایتی و شوراهای ولسوالی در ماه سنبله سال آینده خورشیدی برگزار شود.

قرار بود که انتخابات شوراهای ولسوالی همزمان با انتخابات مجلس نمایندگان برگزار شود، اما به دلیل روشن‌ نبودن امتیازات وکیلان شوراهای ولسوالی و نبود نامزدان زن در برخی از ولسوالی‌ها، این انتخابات در بیست و هشتم ماه میزان برگزار نشد.

همچنان پیش از این انتخابات شوراهای ولایتی با انتخابات ریاست جمهوری برگزار شده است. ذبیح الله سادات، معاون سخنگوی کمیسیون انتخابات می گوید که این کمیسیون تصمیم گرفته است تا در سی و یکم ماه حمل سال آینده خورشیدی تنها انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات مجلس نمایندگان ولایت غزنی را برگزار کند.

معاون سخنگوی کمیسیون انتخابات می افزاید که کمیسیون انتخابات از بهر پایین بودن ظرفیت،‌ کمی وقت و ‌نبود امکانات مالی، توانایی برگزاری چهار انتخابات را به گونه همزمان ندارد و به همین دلیل قرار است انتخابات شوراهای ولایتی و شوراهای ولسوالی در ماه سنبله سال سیزده نود و هشت خورشیدی برگزار شود.

معاون سخنگوی کمیسیون انتخابات، از حکومت خواست که باید هر چه زودتر مشکل قانون شوراهای ولسوالی‌ها را حل کند.

پیش از این سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری با انتقاد از این تصمیم کمیسیون انتخابات،‌ در صفحه فیسبوک اش نوشته است که حکومت به کمیسیون تاکید کرده بود که چهار انتخابات را همزمان برگزار کند و به گفته او، حکومت مصمم است تا هر گونه امکانات “لازم” را برای کمیسیون مستقل انتخابات فراهم کند.