کمیسیون حقوق بشر افغانستان از افزایش روز افزون خشونت‎ها علیه زنان در کشور نگرانی می‎کند. مسوولان این کمیسیون می گویند که در حال حاضر برخی نهادها برای دفاع از حقوق زنان پول های هنگفت به جیب می زنند، اما کوچک ترین کاری را برای کاهش خشونت علیه زنان در کشور انجام نمی دهند. با افزایش […]

کمیسیون حقوق بشر افغانستان از افزایش روز افزون خشونتها علیه زنان در کشور نگرانی میکند. مسوولان این کمیسیون می گویند که در حال حاضر برخی نهادها برای دفاع از حقوق زنان پول های هنگفت به جیب می زنند، اما کوچک ترین کاری را برای کاهش خشونت علیه زنان در کشور انجام نمی دهند.

با افزایش خشونت علیه زنان در کشور، وزارت اطلاعات و فرهنگ کارگاه یک روزه ای چگونگی مبارز در راستای کاهش خشونت علیه زنان را با اشتراک شماری از فعالان مدنی، نمایندگان مردم و مسولان کمیسیون حقوق بشر در کابل راه اندازی کرده است. مسوولان کمیسیون حقوق بشر از افزایش روز افزون خشونت ها علیه زنان در کشور نگرانی می کنند. قدریه یزدان پرست کمیشنر کمیسیون حقوق بشر می گوید که مسوولان شماری از نهادها به نام دفاع از حقوق زنان پول های هنگفت را به جیب می زنند، اما کوچک ترین کاری را برای کاهش خشونت علیه زنان در کشور انجام نمی دهند.

درهمین حال، شماری از مقام های حکومتی مبارزه فرهنگی برای کاهش خشونت علیه زنان در کشور را موثر می دانند و از عالمان دین می خواهند که در این راستا تبلیغ کنند.

کمیسیون حقوق بشر افزایش ناامنی ها و رسم های ناپسند را از علت های افزایش خشونت علیه زنان در کشور می داند.