مجلس نمایندگان روز گذشته قانون منع آزار و اذیت زنان و کودکان را تصویب کرد. اعضای کمیسیون زنان مجلس نمایندگان تصویب این قانون را برای کاهش آمار آزار و اذیت زنان و کودکان مهم می خوانند. قانون منع آزار و اذیت زنان که پیش از این مسوده آن از سوی وزارت عدلیه کشور به مجلس […]

مجلس نمایندگان روز گذشته قانون منع آزار و اذیت زنان و کودکان را تصویب کرد. اعضای کمیسیون زنان مجلس نمایندگان تصویب این قانون را برای کاهش آمار آزار و اذیت زنان و کودکان مهم می خوانند.

قانون منع آزار و اذیت زنان که پیش از این مسوده آن از سوی وزارت عدلیه کشور به مجلس نمایندگان فرستاده شده بود، روز (چهار شنبه ۱۹عقرب/آبان) از سوی مجلس نمایندگان به تصویب رسید. در این قانون انواع مختلف آزار و اذیت زنان که شامل آزار جسمی، کلامی، تصویری و تحریری می‌شود مشخص و تعریف شده است. فوزیه کوفی رییس کمیسیون زنان مجلس نمایندگان می گوید: کسانی‌ که زنان را در محیط عمومی اذیت کنند پنج هزار افغانی جریمه و در جاهای رسمی و محل کار ده هزار تا بیست هزار افغانی جریمه می‌شوند.

در این قانون پیش‌بینی شده افرادی که در محل کار چندین بار زنان را اذیت کنند یا برای شان آسیب جسمی و روانی برسانند با در نظر داشت نوعیت و سطح آن از سه تا شش ماه زندان را در نظر گرفته شده است.

این قانون درحالی از سوی مجلس نمایندگان تصویب شده است که میزان آزار و اذیت زنان در محیط‌‌های اجتماعی، رسمی و فضای مجازی در کشور بیشتر شده است. دیده شود که حکومت درکار تطبیق این قانون عمل می کند یا خیر.