کمیسیون شکایات انتخاباتی موارد مهمی را که ارتکاب آن از سوی نامزدان انتخابات مجلس نمایندگان تخلف دانسته می‌ شود، اعلام کرد. مسوولان کمیسیون شکایات انتخاباتی می گویند که، تخریب و مزاحمت به کارزارهای انتخاباتی یک نامزد از سوی نامزد دیگر، تخلف پنداشته می‌ شود. سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی می گوید که عدم هماهنگی با نهادهای […]

کمیسیون شکایات انتخاباتی موارد مهمی را که ارتکاب آن از سوی نامزدان انتخابات مجلس نمایندگان تخلف دانسته می‌ شود، اعلام کرد. مسوولان کمیسیون شکایات انتخاباتی می گویند که، تخریب و مزاحمت به کارزارهای انتخاباتی یک نامزد از سوی نامزد دیگر، تخلف پنداشته می‌ شود.

سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی می گوید که عدم هماهنگی با نهادهای مسوول برای برگزاری نشست ‌ها و گردهمایی‌ های انتخاباتی، تخلف انتخاباتی است و آن عده از اعضای برحال مجلس نمایندگان و مجلس سنا که نامزدان انتخابات مجلس نمایندگان استند، حق استفاده از امکانات و موقف شان برای کارزارهای انتخاباتی را ندارند.

بر اساس معلومات کمیسیون شکایات انتخاباتی، مجبور کردن شهروندان کشور برای اشتراک یا اشتراک نکردن در کارزارهای انتخاباتی، استفاده از کاروان‌ های طولانی برای کارزار در سطح شهر که سبب مزاحمت و اخلال نظم عامه می‌شود، ممنوع است.

همچنان دریافت کمک مالی از نهادها و اتباع خارجی، دعوت و یا اشتراک اتباع و نمایندگان نهادهای خارجی در کارزارهای انتخاباتی، اشتراک منسوبان نیروهای مسلح در کارزارهای انتخاباتی ممنوع است و تخلف دانسته می‌شود.

علی رضا روحانی سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی می گوید که مداخله مسوولان و کارمندان دولتی در کارزارهای انتخاباتی، استفاده از سمبول ‌های کمیسیون‌های انتخاباتی، تحریک به خشونت و برانگیختن احساسات قومی، مذهبی، سمتی و زبانی زیر نام کارزار، نصب تصاویر در ملکیت ‌های شخصی بدون اجازه و نصب تصاویر تبلیغاتی در مکان‌ های عمومی قابل استفاده مانند نشانه‌ های ترافیکی، نیز تخلف انتخاباتی پنداشته می ‌شود.

سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی می گوید که، تاکنون یکصد وسی و سه مورد تخلف کارزارهای انتخابتی قبل از وقت را دریافت شده که به هشتاد و نه مورد آن رسیدگی شده و دوازده مورد آن در حال بررسی است.