علی رضا روحانی، سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی گفته است که این کمیسیون بیش از یکصد و پنجاه شکایت در مورد نامزدان انتخابات نمایندگان دریافت کرده اند و حدود صد مورد این شکایت ها، به گونه ابتدایی رسیدگی شده است. آقای روحانی افزوده است که بربنیاد قانون، امکان حذف شماری از نامزدان از فهرست نهایی وجود […]

علی رضا روحانی، سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی گفته است که این کمیسیون بیش از یکصد و پنجاه شکایت در مورد نامزدان انتخابات نمایندگان دریافت کرده اند و حدود صد مورد این شکایت ها، به گونه ابتدایی رسیدگی شده است.

آقای روحانی افزوده است که بربنیاد قانون، امکان حذف شماری از نامزدان از فهرست نهایی وجود دارد؛ اما به گفته او، هنوز تصمیم نهایی در مورد هیچ نامزدی اتخاذ نشده است.

سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی گفته نامزدانی که از سمت های دولتی خود کنار نرفته اند و نیز نامزدانی که به گونه جدی اخطار داده شده اند، امکان حذف شان وجود دارد.

علی رضا روحانی افزوده که در صورت دریافت شکایت در مورد مصارف مالی نامزدان در جریان کارزار‌های انتخاباتی، به آن رسیدگی خواهد شد.

براساس قانون انتخابات، نامزدان مجلس می توانند تا دومیلیون و سه صد هزار افغانی در کارزار های انتخاباتی خود مصرف کنند.

در همین حال سید حفیظ الله سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات می گوید که گروه نظارتی بر چگونگی مصارف نامزدان، از شروع کارزار های انتخابات کار کرده اند و  این گزارش‌ های نهایی را در این مورد، با رسانه ‌ها شریک خواهد کرد.