کمیسیون شکایات انتخاباتی می‌گوید که روند دسته‌بندی اعتراض‌های استینافی در دفتر مرکزی این کمیسیون جریان دارد. مسوولان این کمیسیون می گویند که ممکن این روند تا سه روز دیگر پایان یابد. قطب‌الدین رویدار، یکی از کمیشنران کمیسیون شکایات انتخاباتی می گوید که کار روی تحلیل و دسته‌بندی اعتراض‌های استینافی را شدت داده اند که ممکن […]

کمیسیون شکایات انتخاباتی می‌گوید که روند دسته‌بندی اعتراض‌های استینافی در دفتر مرکزی این کمیسیون جریان دارد. مسوولان این کمیسیون می گویند که ممکن این روند تا سه روز دیگر پایان یابد.

قطب‌الدین رویدار، یکی از کمیشنران کمیسیون شکایات انتخاباتی می گوید که کار روی تحلیل و دسته‌بندی اعتراض‌های استینافی را شدت داده اند که ممکن کار آن تا دو – سه روز دیگر پایان یابد. آقای رویدار افزوده است که کمیسیون شکایات پس از دسته‌بندی این اعتراض‌ها، تصمیم‌ اش را نهایی خواهد کرد. این عضو کمیسیون شکایات همچنان گفته که تاکنون روند دسته‌بندی اعتراض‌های استینافی ولایت‌ های پنجشیر و جوزجان پایان یافته و قرار است به زودی در مورد آن رهبری این کمیسیون تصمیم بگیرد.

در همین حال محمد قاسم الیاسی، منشی و سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی به رسانه ها گفته است که تاکنون این روند در حدود چهارده ولایت پایان یافته است. به گفته وی،

کمیسیون شکایات انتخاباتی هفته گذشته اعلام کرد که روند رسیدگی به اعتراض‌های استینافی دسته‌های انتخاباتی در خصوص تصامیم دفترهای ولایتی این کمیسیون را آغاز کرده که این اعتراض‌ها در خصوص تفاوت آرا، استعمال آرا خارج از زمان تعیین‌شده، آرای غیربایومتریک، آرای مشکوک و برخی موارد دیگر است.

به گفته رهبری این کمیسیون تا سی ام ماه جدی که آخرین زمان قانونی استیناف ‌خواهی بود، دسته‌های انتخاباتی بیش از شش‌هزار و دوصد و نود اعتراض‌استینافی ثبت کردند.

این اعتراض‌های استینافی مربوط بیست و نه ولایت اند که بر اساس معلومات این کمیسیون، دسته های انتخاباتی در ولایت ‌های پروان، وردک، تخار، جوزجان و بادغیس استیناف‌خواهی نکردند.