کمیسیون شکایات انتخاباتی می گوید که پنجاه درصد شکایات استینافی خواهی نهایی شده است و این کمیسیون تصمیم نهایی خود را در پیوند به سه صد هزار رای اختلافی تا دو روز دیگر اعلام می کند. این سومین بار است که کمیسیون شکایات انتخاباتی می گوید که تصمیم خود را در پیوند به سه صد […]

کمیسیون شکایات انتخاباتی می گوید که پنجاه درصد شکایات استینافی خواهی نهایی شده است و این کمیسیون تصمیم نهایی خود را در پیوند به سه صد هزار رای اختلافی تا دو روز دیگر اعلام می کند.

این سومین بار است که کمیسیون شکایات انتخاباتی می گوید که تصمیم خود را در پیوند به سه صد هزار رای اختلافی تا دو یا سه روز دیگر اعلام می کند. در تازه ترین مورد قاسم الیاسی رییس دبیر خانه کمیسیون شکایات انتخاباتی می گوید تا دو روز دیگر تصمیم خود را در پیوند به سه صد هزار رای اختلافی نهایی و اعلام خواهد کرد.

در همین حال، نعیم ایوب زاده رییس بنیاد انتخابات شفاف افغانستان” تیفا” می گوید که کمیسیون شکایات انتخاباتی با نقض قوانین و بازی با ارقام، انتخابات ریاست جمهوری را به بن بست کشانیده است.

رییس بنیاد انتخابات شفاف افغانستان می گوید که برخورد های سیاسی با انتخابات سبب نگرانی نهادهای ناظر انتخاباتی شده است. وی می افزاید که مداخله سیاسی در روند انتخابات می تواند مردم سالاری را در افغانستان آسیب جدی برساند.

همچنان حال فضل احمد معنوی عضو ارشد دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی در صفحه توییترش نوشته است که هر چند نتیجه بررسی کمیسیون شکایات انتخاباتی تا هنوز مشخص نیست، اما نتیجه انتخابات تا یکی دو روز دیگر روشن می شود و انتخابات به دور دوم می رود و دور دوم انتخابات ماه ثور سال آینده برگزار خواهد شد.