کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کرده که مواد حساس انتخاباتی از بیست و هفت ولایت به مرکز رسیده و مواد حساس باقی ولایت‌ ها به زودی به کابل خواهد رسید. مولانا عبدالله، عضو کمیسیون انتخابات، روز شنبه در یک نشست خبری در کابل گفت که مواد حساس انتخاباتی بیست و هفت ولایت که شامل خریطه ‌های […]

کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کرده که مواد حساس انتخاباتی از بیست و هفت ولایت به مرکز رسیده و مواد حساس باقی ولایت‌ ها به زودی به کابل خواهد رسید.

مولانا عبدالله، عضو کمیسیون انتخابات، روز شنبه در یک نشست خبری در کابل گفت که مواد حساس انتخاباتی بیست و هفت ولایت که شامل خریطه ‌های محافظتی و وسایل بایومتریک است، به دفتر مرکزی کمیسیون مستقل انتخابات رسیده است.

بر اساس تقویم انتخاباتی قرار است که نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری به تاریخ بیست و هفتم ماه میزان و نتایج نهایی آن به تاریخ پانزدهم عقرب سال روان اعلام شود. آقای عبدالله روند کار کمیسیون انتخابات را برنامه ریزی شده می خواند و می گوید تا هنوز مشکل جدی در راه عملی شدن برنامه عملیاتی کمیسیون انتخابات به وجود نیامده است. به گفته وی، تاکنون اطلاعات بیست و یکهزار محل رای‌ دهی به این کمیسیون رسیده و آرای شش هزار محل اسکن شده است.

آقای عبدالله یک بار دیگر به معتبر بودن آرای بایومتریک تاکید کرده و گفته که نخست آرای دارای شناخت بایومتریک را از آرای غیر بایومتریک جدا می شود و در مرحله دوم آرای داری شناخت بایومتریک نیز تصفیه خواهد شد.

به گفته این عضو کمیسیون مستقل انتخابات در کابل و شمار دیگری از ولایت ‌های کشور چند دستگاه بایومتریک ناپدید و حافظه چند دستگاه دیگر حذف شده است.

این در حالیست که پیش از این برخی از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری و نهادهای ناظر انتخاباتی از احتمال ناپدید شدن و نرسیدن دستگاه ‌های بایومتریک به کمسیون انتخابات ابراز نگرانی کرده اند.