کمیسیون مستقل انتخابات می گوید که مواد حساس انتخاباتی به شمول دستگاه های بایومتریک به این کمیسیون رسیده است. به گفته مسوولان این کمیسیون، هفده هزار دستگاه بایومتریک روز پنجشنبه به آنان تحویل داده شده است. کمیسیون مستقل انتخابات می گوید که برخی از مواد حساس انتخاباتی به شمول دستگاه‌ های بایومتریک به این کمیسیون […]

کمیسیون مستقل انتخابات می گوید که مواد حساس انتخاباتی به شمول دستگاه های بایومتریک به این کمیسیون رسیده است. به گفته مسوولان این کمیسیون، هفده هزار دستگاه بایومتریک روز پنجشنبه به آنان تحویل داده شده است.

کمیسیون مستقل انتخابات می گوید که برخی از مواد حساس انتخاباتی به شمول دستگاه‌ های بایومتریک به این کمیسیون رسیده و بقیه مواد نیز مطابق تقسیم اوقات در روز‌های آینده خواهد رسید.

میرزا محمد حق پرست معاون سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات گفته که روز پنجشبه هفده هزار دستگاه بایومتریک به کمیسیون تحویل داده شده و این روند تکمیل شده است. به گفته آقای حق پرست نیمی از برگه های رأی دهی نیز چاپ شده است و برگه های باقی مانده نیز چاپ خواهد شد. اما هنوز فهرست رأی دهندگان چاپ نشده است.

کمیسیون مستقل انتخابات گفته مواد حساس انتخاباتی با همکاری وزارت دفاع ملی نخست به دفتر های ولایتی کمیسیون و سپس به ولسوالی‌ ها و در روز‌های نزدیک به انتخابات به مراکز رأی‌ دهی انتقال داده خواهد شد.

شماری از نهاد‌ های مشاهد انتخابات از تلاش ‌های کمیسیون مستقل انتخابات برای تکمیل شدن مواد حساس انتخاباتی استقبال کرده و تأکید دارند که این مواد باید محفوظ نگهداشته شود.

یوسف رشید رییس اجرایی بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان گفته که اگر مواد حساس مثل انتخابات مجلس نمایندگان مصون نگهداری نشود، مشکلاتی را به میان خواهد آورد. اما کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید، از کاستی ‌های انتخابات گذشته تجربه گرفته و مواد حساس به گونه مصون نگهداری خواهد شد.