کمیسیون مستقل انتخابات می گوید که با شمارش آرای بیش از بیست و دو هزار محل رأی دهی، پنجصد هزار رأی تقلبی را بیرون کشیده است. مسوولان این کمیسیون امروز در یک نشست خبری در کابل گفته اند که تاکنون آرای بیست و دوهزار و پنجصد و هشتاد محل رأی دهی وارد بانک اطلاعاتی این […]

کمیسیون مستقل انتخابات می گوید که با شمارش آرای بیش از بیست و دو هزار محل رأی دهی، پنجصد هزار رأی تقلبی را بیرون کشیده است. مسوولان این کمیسیون امروز در یک نشست خبری در کابل گفته اند که تاکنون آرای بیست و دوهزار و پنجصد و هشتاد محل رأی دهی وارد بانک اطلاعاتی این کمیسیون شده است.

کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کرد که از مجموع نزدیک به بیست و دو هزار و شش صد محل رای ‌دهی، تاکنون بیش از یک میلیون هفت صد و سی و هفت هزار رای از طریق دستگاه‌ های بایومتریک به بانک مرکزی منتقل شده است.

رییس و کمیشنران کمیسیون انتخابات روز دوشنبه در یک نشست خبری گفتند که در انتخابات ریاست جمهوری، بیست و شش هزار و پنج صد و شصت و هشت مرکز رای ‌دهی باز بود که از این میان، آرای بیست و دوهزار و پنج صد و هشتاد و هشت محل به مرکز ثبت اطلاعات این کمیسیون انتقال داده شده است.

پیش از این کمیسیون انتخابات آمار رای‌ دهندگان را در روز انتخابات بیش از دو میلیون و هفت هزار تن گفته بود؛ اما اکنون اعضای این کمیسیون تاکید کرده اند که آمار ارایه شده نهایی نیست و تغییرات در آن به میان خواهد آمد.

کمیسیون مستقل انتخابات دلیل تاخیر در این روند را چالش‌ های فنی عنوان کرده و گفته که این مشکل در حال حاضر برطرف شده است.

حوا علم نورستانی، رییس کمیسیون مستقل انتخابات گفته است که مشکلات فنی پیش آمده در روزهای گذشته، ممکن است تاثیری در اعلام نتایج انتخابات داشته باشد.

بربنیاد جدول زمان‌ بندی انتخابات ریاست جمهوری، قرار است نتایج ابتدایی این انتخابات، به تاریخ بیست و هفتم میزان و نتایج نهایی به تاریخ شانزدهم عقرب اعلام شود.