صندوق نجات کودکان گفته است که کودکان در افغانستان دو برابر بزرگسالان در معرض خطر مرگ و میر ناشی از راکت و خمپاره قرار دارند. صندوق نجات کودکان، آمار تلفات کودکان در سال دو هزار و هفده میلادی در افغانستان را سه هزار و یکصد و هفتاد و نه تن اعلام کرده است که از […]

صندوق نجات کودکان گفته است که کودکان در افغانستان دو برابر بزرگسالان در معرض خطر مرگ و میر ناشی از راکت و خمپاره قرار دارند.

صندوق نجات کودکان، آمار تلفات کودکان در سال دو هزار و هفده میلادی در افغانستان را سه هزار و یکصد و هفتاد و نه تن اعلام کرده است که از میان دو صد و پنجاه و یک تن آن دختر استند. صندوق نجات کودکان گفته که کودکان افغانستان دو برابر بزرگسالان در معرض خطر مرگ و میر ناشی از راکت و خمپاره قرار دارند.

این سازمان که در مورد اثرات جنگ و انفجار بر کودکان تحقیق کرده، می ‌گوید کودکان به دلیل جنگ برای سال‌ ها در معرض ضربه روانی پس از حوادث ناگوار، اضطراب و افسردگی قرار می ‌گیرند.

در بیانیه ای که به مناسبت صدمین سالگرد تاسیس این نهاد بین ‌المللی منتشر شده آمده است که صندوق نجات کودکان برای ارایه خدمات بشردوستانه به کودکان، هشتاد درصد با کمبود هزینه رو به رو است.

مسوول بخش افغانستان صندوق نجات کودکان، گفته است که قوانین بین‌المللی به صراحت نشان داده که تمامی طرف ‌ها باید مطمین شوند که کودکان در جریان جنگ مصوون استند. اما به گفته او هر سال صدها کودک در افغانستان با مواد انفجاری گروه‌ های درگیر در افغانستان کشته می شوند.

این سازمان از دولت افغانستان خواسته که راهکاری را برای ارایه کمک ‌های مالی به خانواده‌ های کودکان آسیب ‌دیده از جنگ فراهم کند.