از هشتمین سالگشت شهادت عبدالمطلب بیک یکی از فرماندهان سابق جمعیت اسلامی افغانستان طی همایشی در کابل بزرگداشت شد. شماری از سیاسیون فرمانده شهید مطلب بیک را مرد صادق و و طن دوست توصیف کردند و شماری دیگر سیاسیون از کارنامه های فرمانده مطلب بیک به نیکی یاد کردند. از هشتمین سالگشت شهادت عبدالمطلب بیک […]

از هشتمین سالگشت شهادت عبدالمطلب بیک یکی از فرماندهان سابق جمعیت اسلامی افغانستان طی همایشی در کابل بزرگداشت شد. شماری از سیاسیون فرمانده شهید مطلب بیک را مرد صادق و و طن دوست توصیف کردند و شماری دیگر سیاسیون از کارنامه های فرمانده مطلب بیک به نیکی یاد کردند.

از هشتمین سالگشت شهادت عبدالمطلب بیک یکی از فرماندهان سابق جعیت اسلامی افغانستان طی همایشی در کابل گرامیداشت شد. شماری از سیاستگران از کارنامه های فرمانده شهید عبدالمطلب بیک به نیکی یاد کردند و گفتند که او علاقه بر معارف داشت.

ازسویی هم شماری از چهره های سیاسی، ششم جدی را روز تاریک در تاریخ معاصر می دانند و می گویند که چهل سال قبل امروز، نیروهای اشغالگری شوروی سابق با تجاوز به کشور، خلاف تمام موازین بین المللی افغانستان را اشغال کردند. آنان می افزایند که مردم افغانستان با دست خالی اما با ایمان علیه اشغال قیام کردند.

شش جدی در تاریخ سیاسی کشور یک روز سیاه به شمار می ‌رود و سرآغاز جنگ ‌های چهل ساله در کشور است. شماری از سیاسیون می گویند که با گذشت چهار دهه از این تجاوز، هنوزهم جنگ و درگیری‌ در کشور ادامه دارد و از مردم هر روز قربانی می گیرد. آنان ابراز امیدواری می کنند که گفتگوهای صلح نتیجه بدهد و آتش جنگ در کشور خاموش گردد.