انفجار یک موتر بمگذاری شده و درگیری چندین ساعته در مربوطات حوزه شانزدهم شهر کابل، روز دوشنبه آرامش بخش هایی از شهر را برهم زد. هدف این انفجار اداره لوژستیک وزارت دفاع ملی بوده است. پلیس کابل می گوید که پس از وقوع این انفجار، مهاجمان از یک ساختمان نیمه کار به درگیری پرداخته اند. […]

انفجار یک موتر بمگذاری شده و درگیری چندین ساعته در مربوطات حوزه شانزدهم شهر کابل، روز دوشنبه آرامش بخش هایی از شهر را برهم زد. هدف این انفجار اداره لوژستیک وزارت دفاع ملی بوده است. پلیس کابل می گوید که پس از وقوع این انفجار، مهاجمان از یک ساختمان نیمه کار به درگیری پرداخته اند. وزارت معارف می گوید که بیش از پنجاه دانش آموز در این رویداد زخم برداشته اند.

حوالی ساعت هشت و سی صبح روز دوشنبه یک موتر بمگذاری شده در مربوطات حوزه شانزدهم و نزدیک یکی از اداره های مربوط وزارت دفاع ملی منفجر شد. سپس مهاجمانی که در یک ساختمان نیمه کار در نزدیک ریاست لوژستیک و انجنیری وزارت دفاع ملی جا به جا شده بودند، به درگیری پرداختند.

راه های منتهی به محل رویداد بسته شد و نیروهای قطعات خاص پلیس به هدف از پادرآوردن مهاجمان رسیدند.

شدت انفجار به حدی بوده که ساختمان های نزدیک به محل رویداد آسیب دیده شده است. ساختمان کمیته ملی المپیک در نزدیک محل انفجار است. تصویرهایی که درشبکه های اجتماعی منتشر شده، نشان می دهد که شیشه های این ساختمان فرو ریخته است.

زخمیان رویداد به شفاخانه های کابل به ویژه شفاخانه ایمیرجنسی منتقل شدند. در نزدیک محل رویداد چندین مکتب خصوصی موقعیت دارد. براساس معلومات وزارت معارف، بیش از پنجاه دانش آموز در این رویداد زخم برداشته اند.

گروه طالبان مسوولیت انجام این رویداد را به عهده گرفته است.

ریاست جمهوری، در واکنش به این رویداد گفته است که گروه طالبان اعتنایی به گفتگوهای صلح ندارد. ریاست اجرایی موضع تندتر گرفته و گروه طالبان را، تروریست پرور خوانده است. عبدالله عبدالله در پیامی گفته است که گروه طالبان از یک طرف سخن از صلح می زنند و از سویی دیگر غیرنظامیان را هدف قرار می دهند. آقای عبدالله گفته که انجام این گونه حمله ها به جز افزایش نفرت مردم در مقابل گروه طالبان، برای این گروه هیچ دستاوردی نخواهد داشت.