وزارت امور خارجه امریکا می گوید بیشترین افغانها به ویژه زنانی که به سوی اروپا مهاجر شده اند در مسیر راه ها مورد تجاوز جنسی قرار گرفته اند. در گزارش سالانه وزارت امور خارجه امریکا آمده است که، میزان تجارت در نتیجه قاچاق انسان در جهان در سال دوهزار و پانزده به یکصد و پنجاه […]

وزارت امور خارجه امریکا می گوید بیشترین افغانها به ویژه زنانی که به سوی اروپا مهاجر شده اند در مسیر راه ها مورد تجاوز جنسی قرار گرفته اند.

در گزارش سالانه وزارت امور خارجه امریکا آمده است که، میزان تجارت در نتیجه قاچاق انسان در جهان در سال دوهزار و پانزده به یکصد و پنجاه میلیارد دالر رسیده است. بر پایه این گزارش، کار حکومت افغانستان در ارتباط به جلوگیری از قاچاق انسان با نورم و معیارهای بین‌المللی مطابقت نداشته، اما حکومت برای هماهنگی امور، تلاش‌های گسترده را به راه انداخته است. گزارش به تلاش‌های حکومت افغانستان برای جلوگیری از قاچاق انسان اشاره کرده می ‌گوید، نظامیان افغانستان در سال گذشته تعدادی زیاد را به اتهام قاچاق انسان دستگیر کرده‌اند. وزارت خارجه امریکا می گوید که بیشتر افغانها بویژه زنان که به سوی اروپا مهاجر گردیده اند، درمسیر راه ها مورد تجاوز جنسی قرار گرفته اند. وزات خارجه امریکا گفته است که خبر متعجب کننده این است که جهان در سال دوهزار و پانزده میلادی، به نوع پیشرفته برده داری روبرو است.

وزارت امور خارجه امریکا می گوید که از شماری نوجوانانی که به کمک قاچاقبران انسان از افغانستان انتقال داده می‌شوند، استفاده‌های جنسی نا مناسب نیز صورت می ‌گیرد.