در ادامه‌ی نگرانی‌ها مبنی بر محدودیت‌ها علیه زنان و دختران در کشور، نماینده‌ی ویژه‌ی امریکا برای افغانستان در گفت‌وگوی تلفنی با حامد کرزی، رییس‌جمهور پیشین، در مورد نیازها به برگشت دختران و زنان افغانستان به آموزش و کار تاکید کرده‌است. درهمین‌حال، شماری از آگاهان مسایل سیاسی با یاد‌آوری بی‌نتیجه بودن سفرهای منطقه‌ای توماس وست نماینده‌ی […]

در ادامه‌ی نگرانی‌ها مبنی بر محدودیت‌ها علیه زنان و دختران در کشور، نماینده‌ی ویژه‌ی امریکا برای افغانستان در گفت‌وگوی تلفنی با حامد کرزی، رییس‌جمهور پیشین، در مورد نیازها به برگشت دختران و زنان افغانستان به آموزش و کار تاکید کرده‌است.

درهمین‌حال، شماری از آگاهان مسایل سیاسی با یاد‌آوری بی‌نتیجه بودن سفرهای منطقه‌ای توماس وست نماینده‌ی ویژه‌ی امریکا برای افغانستان، این دیدارها و گفت‌وگوها را نیز وقت‌کشی و بی‌نتیجه می‌خوانند.

در پی چالش‌های موجود در کشور، توماس وِست، نماینده‌ی ویژه‌ی امریکا برای افغانستان در صحبت تلفنی با حامد کرزی، رییس‌جمهور پیشین کشور در مورد نیازها به برگشت دختران و زنان افغانستان به‌آموزش و کار تاکید کرده‌است.

دو طرف در این تماس تلفنی در رابطه با بر طرف شدن موانع در مقابل فعالیت موسسات و نهادهای داخلی و خارجی مددرسان و رفع ممنوعیت کار زنان در این نهادها و هم‌چنان در مورد بازگشایی مکتب‌ها و دانشگاه‌ها به‌روی دختران و بازگشت زنان به‌کار گفت‌وگو کرده‌اند. آقای وست در این تماس تلفنی نقش زنان را در ارسال کمک‌های بشردستانه حیاتی خوانده‌است.

در همین‌حال شماری از فعالان عرصه حقوق زن با نگرانی از ادامه محرومیت دختران از آموزش و تحصیل، دیدارها و اعلامیه‌های نهادهای ملی و بین‌المللی را بی‌نتیجه خوانده و خواهان برداشتن گام‌های عملی از سوی این نهادها شدند.

همزمان با این، شماری از آگاهان مسایل سیاسی با یاد آوری بی‌نتیجه بودن سفرهای منطقه‌ای توماس وست نماینده‌ی ویژه‌ی امریکا برای افغانستان، این دیدارها و گفت‌وگوها را نیز ضیایع وقت و بی‌نتیجه می‌خوانند.

این در حالی‌است توماس وِست، نماینده‌ی ویژه‌ی امریکا برای افغانستان که با آغاز دور جدید سفر‌هایش در منطقه، با همتایان خود در کشورهای ترکیه، قطر و امارات متحد عربی و فعالان حقوق زن در رابطه با چالش‌های کنونی افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرده‌است.