پس از آن‌که در افغانستان تحول به وجود آمد، این کشور در محراق توجه کشورهای منطقه و جهان قرار گرفت و در ادامه دیدار مقام‌های کشورهای گوناگون منطقه و جهان حالا حسن کاظمی قمی نماینده‌ی ویژه‌ی رییس‌جمهوری ایران برای افغانستان با ولادیمیر نوروف وزیر خارجه‌ی ازبیکستان در مورد مساله‌ای فعلی افغانستان گفت‌وگو کرد. آقای قمی […]

پس از آن‌که در افغانستان تحول به وجود آمد، این کشور در محراق توجه کشورهای منطقه و جهان قرار گرفت و در ادامه دیدار مقام‌های کشورهای گوناگون منطقه و جهان حالا حسن کاظمی قمی نماینده‌ی ویژه‌ی رییس‌جمهوری ایران برای افغانستان با ولادیمیر نوروف وزیر خارجه‌ی ازبیکستان در مورد مساله‌ای فعلی افغانستان گفت‌وگو کرد.

آقای قمی دراین دیدار با اشاره به پیامدهای دو دهه حضور نظامی امریکا در افغانستان گفته است که حضور و طرح‌های امریکا در خاورمیانه و جنوب آسیا پیامدی جز ویرانی و آوارگی برای مردمان این مناطق نداشته است.

آقای قمی این را هم گفته است، به نظر می‌رسد که امریکا هنوز از افغانستان درس نگرفته است.

در کنار این، دو طرف در ادامه بر آمادگی دو کشور برای ادامه‌ی گفت‌وگوهای سازنده در مورد موضوع‌های توسعه پس از جنگ افغانستان، ارایه کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان و مشارکت آن‌ها در روندهای منطقه‌ای تاکید کردند.

کشورهای منطقه و جهان در حالی از آمادگی برای کمک به مردم افغانستان خبر می‌دهند که با گذشت نزدیک به ۱۱ ماه از فرار اشرف غنی و مسلط شدن دوباره‌ی امارت اسلامی بر کشور، تاکنون این کشورها حکومت سرپرست در افغانستان را به‌رسمیت نشناخته اند.