سفیر و نماینده ویژه‌ی رئیس‌جمهور ایران برای افغانستان و مدیرکل منطقه‌ای وزارت امور خارجه هند، در مورد افغانستان گفت‌وگو کردند. حسن کاظمی قمی در شبکه اجتماعی ایکس نوشته که در این دیدار در مورد تشکیل گروه تماس منطقه‌ای به هدف رسیدگی به وضعیت جاری در افغانستان گفت‌وگو کرده‌اند. در ادامه‌ی رایزنی‌ها پیرامون وضعیت جاری افغانستان، […]

سفیر و نماینده ویژه‌ی رئیس‌جمهور ایران برای افغانستان و مدیرکل منطقه‌ای وزارت امور خارجه هند، در مورد افغانستان گفت‌وگو کردند. حسن کاظمی قمی در شبکه اجتماعی ایکس نوشته که در این دیدار در مورد تشکیل گروه تماس منطقه‌ای به هدف رسیدگی به وضعیت جاری در افغانستان گفت‌وگو کرده‌اند.

در ادامه‌ی رایزنی‌ها پیرامون وضعیت جاری افغانستان، حسن کاظمی قمی، سفیر و نماینده ویژه‌ی رئیس‌جمهور ایران برای افغانستان روز (یک‌شنبه، ۵ قوس) در حساب کاربری خویش در ایکس نوشته که با جی‌بی سینگ، مدیرکل منطقه‌ای وزارت امور خارجه هند، در مورد تشکیل گروه تماس منطقه‌ای به هدف رسیدگی به وضعیت جاری و ایجاد ثبات در افغانستان گفت‌وگو کرده‌اند.

آقای قمی اگرچه جزئیات بیشتری در این مورد ارائه نکرده‌است. با این وجود، شماری از آگاهان سیاسی نقش کشورهای همسایه را در تأمین صلح و ثبات دایمی در کشور ارزنده دانسته و ایجاد گروه تماس منطقه‌ای را نیز برای برون‌رفت از مشکلات کنونی کشور مهم می‌دانند.

این بار نخست نیست که سفیر ایران در کابل، از تشکیل گروه تماس منطقه‌ای به‌منظور رسیدگی به وضعیت افغانستان سخن می‌زند، چند ماه پیش نیز، آقای قمی پس از برگزاری نشست فارمت مسکو گفت که در این نشست با اشاره به نقش مخرب امریکا در افغانستان، بر تشکیل گروه تماس منطقه‌ای تأکید کرد.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv