رییس جمهور غنی دیشیب با دونالد ترامپ رییس جمهور منتخب آمریکا تلفنی گفتگو کرده است. آقای غنی در این گفتگوی تلفنی روابط افغانستان و آمریکا را روابط براساس تأمین منافع مشترک خوانده و بر گسترش روابط کابل و واشنگتن در زمان ریاست جمهوری آقای ترامپ تأکید کرده است. مبارزه با تروریزم، گسترش روابط دیپلماتیک و […]

رییس جمهور غنی دیشیب با دونالد ترامپ رییس جمهور منتخب آمریکا تلفنی گفتگو کرده است. آقای غنی در این گفتگوی تلفنی روابط افغانستان و آمریکا را روابط براساس تأمین منافع مشترک خوانده و بر گسترش روابط کابل و واشنگتن در زمان ریاست جمهوری آقای ترامپ تأکید کرده است.

مبارزه با تروریزم، گسترش روابط دیپلماتیک و توسعه سرمایه گزاری آمریکا برای توسعه افغانستان از محور های اصلی بحث تلفنی شب گذشته رییس جمهور غنی با دونالد ترامپ رییس جمهور منتخب آمریکا بوده است. هر دو رهبر در مورد مسایل منطقه‎ای و مبارزه علیه تروریزم صحبت کرده‎اند و از این که خطر تروریزم، ثبات افغانستان و منطقه را بهم می‎زند در مورد عناصر و شاخص های دولت های حامی تروریزم نیز گفتگو کرده‎اند و بر مبارزه مشترک در این زمینه تأکید کرده‎اند. رییس جمهور در این گفتگویی تلفنی با ستایش از عمل‎کرد نظامیان آمریکایی در کار سرکوب هراس افگنان بر مبارزه مشترک دو کشور علیه تروریزم تاکید کرده است. رییس جمهور غنی از تلاش ها و فداکاری نیروهای امنیتی در حفظ تمامیت ارضی کشور، اشاره کرده و این نیروها را بنیاد ثبات کشور دانسته است. در این تماس تیلفونی رییس جمهور منتخب آمریکا با ستایش از عمل‎کرد نظامیان افغان در کار سرکوب هراس افگنان تأکید کرده است که آمریکا همچنان در دوره ریاست جمهوری وی در کنار دولت و مردم افغانستان خواهد بود. رییس جمهور منتخب آمریکا گفته است در صورتی که افغانستان نیاز به همکاری بیشتر امنیتی داشته باشد اداره وی بعد از ارزیابی ضرورت ها، به تأمین حمایت بیشتر امنیتی توجه خواهد کرد. در ادامه این گفتگو، دونالد ترامپ از رییس جمهور غنی دعوت کرده است تا به منظور بحث بیشتر روی مسایل دو جانبه به ایالات متحده آمریکا سفر کند.