در ادامه نگرانی‌ها از محرومیت دختران و زنان از آموزش و کار، مسوول سیاسی دفتر معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان ″یوناما″ در دیداری با رییس دفتر معاون سیاسی حکومت سرپرست در افغانستان، خواستار اقدام عملی برای رفع محدویت کاری و تحصیلی زنان افغانستان شده‌است. در همین‌حال، دبیرکل سازمان ملل متحد با تاکید بر حضور […]

در ادامه نگرانی‌ها از محرومیت دختران و زنان از آموزش و کار، مسوول سیاسی دفتر معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان ″یوناما″ در دیداری با رییس دفتر معاون سیاسی حکومت سرپرست در افغانستان، خواستار اقدام عملی برای رفع محدویت کاری و تحصیلی زنان افغانستان شده‌است.

در همین‌حال، دبیرکل سازمان ملل متحد با تاکید بر حضور زنان در ارسال کمک‌ها انسان دوستانه به افراد نیازمند در کشور، از حکومت کنونی کشور خواسته تا سیاست‌‌های محدودکننده بر حق کار زنان را لغو کند.

در ادامه‌ی نگرانی‌ها از دوامدار شدن محدودیت‌های آموزشی و کاری دختران و زنان در افغانستان، سکات سمیت، مسوول سیاسی دفتر معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان “یوناما” با مولوی ذاکر، رییس دفتر معاون سیاسی حکومت سرپرست در افغانستان در دیداری خواستار اقدام عملی برای رفع محدویت کاری و تحصیلی زنان افغانستان شده‌است.

مولوی ذاکر به ضرورت تلاش‌ها یوناما در امر کمک‌رسانی به‌نیازمندان افغانستان و انکشاف کشور تاکید کرده‌است.

در همین‌حال، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد گفته که لغو تمامی محدودیت‌‌ها علیه زنان، برای ادامه کمک‌های بشردوستانه ضروری ‌است. آقای گوترش از حکومت کنونی کشور خواسته تا سیاست‌‌های محدودکننده بر حق کار زنان را لغو کند: ″لغو تمام اقداماتی‌که حقوق زنان برای کار را محدود می‌کند، برای دستیابی میلیون‌ها نفر در افغانستان که به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند، کلیدی است.″

دبیرکل سازمان ملل متحد درحالی بار دیگر خواستار لغو محدودیت کار زنان در افغانستان شده‌است که قرار است فردا با حضور نمایندگان ویژه کشورهای مختلف برای افغانستان و نیز فرستادگان و نمایندگان سازمان ملل نشستی دو روزه را برای افغانستان در دوحه آغاز کند. این در حالی‌است که حکومت سرپرست همواره گفته که به حق زنان در پرتوی آموزه‌های اسلامی پابند است.