نماینده ویژه چین در امور افغانستان نشست دوحه در زمینه گفت‌وگو با حکومت سرپرست را ناکام خوانده‌است. نماینده ویژه چین خواستار مسئولیت‌گیری امریکا در بازسازی، آزادسازی دارایی‌ها و لغو تحریم‌های یک‌جانبه افغانستان شد. پیوست به واکنش‌ها درباره نشست دوحه، یوشیایونگ روز (شنبه، ۵ حوت) با نشر پیامی در برگه ایکس نگاشته که چین و کشورهای […]

نماینده ویژه چین در امور افغانستان نشست دوحه در زمینه گفت‌وگو با حکومت سرپرست را ناکام خوانده‌است. نماینده ویژه چین خواستار مسئولیت‌گیری امریکا در بازسازی، آزادسازی دارایی‌ها و لغو تحریم‌های یک‌جانبه افغانستان شد.

پیوست به واکنش‌ها درباره نشست دوحه، یوشیایونگ روز (شنبه، ۵ حوت) با نشر پیامی در برگه ایکس نگاشته که چین و کشورهای منطقه در نشست دوحه خواستار گفت‌وگو با حکومت کنونی افغانستان بودند و این فرصت از دست رفت. او اضافه کرد که نشست دوحه زمینه‌ای بود تا اطمینان حاصل شود که افغانستان به پناه‌گاه گروه‌های تروریستی بدل نشود: «چین و کشورهای منطقه در نشست دوحه خواستار گفت‌وگو طالبان بودند و حیف است که این نشست ناکام ماند. نشست دوحه تمام زمینه‌های اصلی نگرانی را پوشش می‌داد تا اطمینان حاصل شود که افغانستان به پناه‌گاه گروه‌های تروریستی تبدیل نمی‌شود».

نماینده ویژه چین در امور افغانستان گفته که امریکا مسئولیت بازسازی افغانستان، آزادسازی دارایی‌ها و لغو تحریم‌های یک‌جانبه بر این کشور را برعهده بگیرد. او اضافه کرد که چین با بسیاری از شرکت‌کنند‌گان در نشست دوحه خواستار کمک‌های بشردوستانه بیشتر، حکومت‌داری معتدل به همراه آموزش دختران شدند.

پیش از این، یوشیایونگ از برگزاری پنجمین نشست وزیران خارجه کشورهای همسایه افغانستان با میزبانی ترکمنستان در سال ۲۰۲۴ نیز خبر داده‌است. گفتنی‌است که نشست دو روزه دوحه در ۱۸ و ۱۹ فبروری با حضور نمایند‌گان ویژه بیش از ۲۵ کشور و سازمان منطقه‌ای برای افغانستان در پایتخت قطر، بدون حضور حکومت سرپرست برگزار شد.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv