یوناما یا دفتر معاونت سازمان ملل متحد در کابل گفته است، آماده است روند انتخابات افغانستان را همکاری کند. دفتر یوناما در کابل با استقبال از انتخاب چهره های جدید به عنوان اعضای کمیسیون‎های انتخاباتی افزوده است که این افراد باید به گونه مستقلانه و بی‎طرف کار کنند. ظاهرا انتخاب چهره‌ های جدید به عنوان […]

یوناما یا دفتر معاونت سازمان ملل متحد در کابل گفته است، آماده است روند انتخابات افغانستان را همکاری کند. دفتر یوناما در کابل با استقبال از انتخاب چهره های جدید به عنوان اعضای کمیسیونهای انتخاباتی افزوده است که این افراد باید به گونه مستقلانه و بیطرف کار کنند.

ظاهرا انتخاب چهره‌ های جدید به عنوان اعضای کمیسیون‌ های انتخاباتی زمینه را برای برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان و شوراهای ولسوالی ها مساعد کرده است. یوناما یا دفتر معاونت سازمان ملل متحد در کابل با استقبال از انتخاب این افراد گفته است، آماده است روند انتخابات افغانستان را همکاری کند. در بیانیه دفتر یوناما آمده است: “معرفی اعضا کمیسیون های انتخاباتی توسط حکومت وحدت ملی نشان دهنده آغاز مرحله‌ی نوین در احیای اعتماد به نهادها و روند انتخاباتی است. سازمان ملل متحد برای جمع آوری کمک ‌های تخنیکی و حمایت از روند انتخابات در افغانستان آماده همکاری است. نیاز است تا اعضای جدید کمیسیون‌های انتخاباتی شفاف و بی ‌طرفانه کار کنند”.

اعضای جدید کمیسیون‌های انتخاباتی باید برای برگزاری انتخابات تقسیم اوقات ارایه کنند، سرنوشت کارت های رای دهی و حوزه های انتخاباتی را مشخص کنند و مهم‎تر از همه اعتماد از دست رفته مردم را برای انتخابات دوباره جلب کنند.

این سخنان در حالی مطرح می شود که رهبران حکومت وحدت ملی گفته اند در گزینش اعضای جدید کمیسیون های انتخاباتی چون توانایی، لیاقت، تجربه، قوم، جنس، مذهب و سن در نظر گرفته شده است و حکومت با تمام توانایی از اعضا جدید کمیسیون انتخاباتی حمایت می کند.