دفتر معاونیت سازمان ملل متحد برای افغانستان “یوناما” در گزارش تازه خود اعلام کرده است که در یکماه گذشته بیست و سه حمله بالای مراکز ثبت نام رای دهندگان در افغانستان صورت گرفته است. در گزارش یوناما آمده است که در جریان این حملات دو صدو هفتاد و یک غیرنظامی کشته و زخمی شده اند. […]

دفتر معاونیت سازمان ملل متحد برای افغانستان “یوناما” در گزارش تازه خود اعلام کرده است که در یکماه گذشته بیست و سه حمله بالای مراکز ثبت نام رای دهندگان در افغانستان صورت گرفته است. در گزارش یوناما آمده است که در جریان این حملات دو صدو هفتاد و یک غیرنظامی کشته و زخمی شده اند. یوناما در این گزارش همچنان تاکید کرده است که سازمان ملل به حمایت از روند برگزاری انتخابات افغانستان متعهد است.

دفتر معاونیت سازمان ملل متحد در افغانستان “یوناما” در گزارش تازه خود اعلام کرده است که در یکماه گذشته بیست و سه حمله بالای مراکز ثبت نام رای دهندگان در افغانستان صورت گرفته است. در گزارش یوناما آمده است که درپی این حملات دوصد و هفتاد و یک غیرنظامی کشته و زخمی شده اند. تدامیچی یاماموتو فرستاده ویژه سرمنشی ملل متحد برای افغانستان بانگرانی از افزایش حملات به مراکز ثبت نام رای دهندگان گفته که حمله بر مراکز ثبت نام رای دهندگان، حمله به دموکراسی است.

تکس کلیپ: من از این حملات که به گونه عمدی غیرنظامیانی را هدف قرار می دهند که در جستجوی استفاده از حق شان برای رای دهی بر مبنای قانون اساسی استند، متاثر شدم. این حملات بر تسهیلات انتخاباتی چیزی نیستند جز یک حمله بر دموکراسی.

در گزارش یوناما آمده است از بیست و سه رویداد امنیتی مرتبط به انتخابات که از سوی یوناما تائید شده و در گزارش تازه آمده است، ده رویداد شامل تهدید، آزار و اذیت و ارعاب توسط عناصر مخالف حکومت بر علیه استادان و رای دهندگان به شمول ادعاهای مصادره تذکره و جریمه برای داشتن استیکر ثبت نام رای دهندگان است.

تکلس کلیپ: خشونت های مرتبط به انتخابات باید به همه یاد آوری کند که تلاش ها در جهت صلح در افغانستان نمی تواند کنار گذاشته شود. راه پیش رو نباید بر یک راه حل نظامی تکیه کند، بلکه باید به یک روند  دموکراتیک اتکا نماید و من یک بار دیگر از طالبان می خواهم تا پیشنهاد صلح حکومت را بپذیرند، در انتخابات اشتراک کنند و گفتگوهای مستقیم با حکومت را برای پایان دادن به رنج مردم افغانستان، آغاز کنند.

یوناما در این گزارش تاکید کرده است که سازمان ملل به حمایت از روند برگزاری انتخابات افغانستان متعهد است.