اداره علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد از کم توجهی حکومت وحدت ملی در راستای محو بیسوادی در افغانستان انتقاد می کنند. پاتریشا مک فیلیپس مسوول یونسکو یا اداره علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد در کابل از کار کرد حکومت در راستای بالا بردن سطح سواد در کشور انتقاد می کند و می گوید […]

اداره علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد از کم توجهی حکومت وحدت ملی در راستای محو بیسوادی در افغانستان انتقاد می کنند. پاتریشا مک فیلیپس مسوول یونسکو یا اداره علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد در کابل از کار کرد حکومت در راستای بالا بردن سطح سواد در کشور انتقاد می کند و می گوید که هم اکنون دربسیاری از روستاهای افغانستان بیش از شصت درصد مردان و نزدیک به نود درصد زنان بی سواد اند.

خانم پاتریشا می افزاید:«حکومت افغانستان در راستای بالابرن سطح سواد  تلاش هایی انجام داده است، اما در راستای محو بی سوادی کارهای جدی صورت نگرفته است. هم اکنون شصت و سه درصد مردان و نود در صد زنان روستایی بی سواد اند.»

از سویی هم مسوولان وزارت معارف از تلاش هایی این وزارت برای کاهش بی سوادی در کشور خبر می دهند. اسدالله حنیف بلخی وزیر معارف می گوید که هم اکنون بیشتر از پانزده هزار مرکز سواد آموزی در کشور وجود دارد و تلاش می شود که میزان بی سوادی در کشور کاهش یابد.