ژنرال کنت مکنزی، فرمانده «ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا» موسوم به «سنتکام» می گوید که طالبان به تعهد خود در مورد کاهش خشونت ها در افغانستان پابند نبوده اند. به گفته وی پس از امضای موافقتنامه صلح میان آمریکا و طالبان، میزان حمله های این گروه در افغانستان بسیار زیاد شده است. دو هفته […]

ژنرال کنت مکنزی، فرمانده «ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا» موسوم به «سنتکام» می گوید که طالبان به تعهد خود در مورد کاهش خشونت ها در افغانستان پابند نبوده اند. به گفته وی پس از امضای موافقتنامه صلح میان آمریکا و طالبان، میزان حمله های این گروه در افغانستان بسیار زیاد شده است.

دو هفته پیش توافقنامه صلح میان آمریکا و طالبان امضا شد. براساس توافقنامه، گروه طالبان تعهد کرده اند که ارتباط خود را به گروه های تروریستی قطع کرده و خشونت ها را کاهش داده و گفتگوهای بین الافغانی را آغاز می کنند. ژنرال کنت مکنزی، فرمانده «ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا» موسوم به «سنتکام» می گوید که طالبان به تعهد خود در مورد کاهش خشونت در افغانستان پابند نیستند. به گفته وی پس از امضا توافقنامه صلح میان آمریکا و طالبان میزان حمله های این گروه افزایش یافته است.

این فرمانده آمریکایی افزوده است: “فکر نمی‌کنم آن چه که طالبان انجام می‌دهند، مطابق با هر راهی برای رسیدن به توافق نهایی با حکومت فعلی افغانستان باشد. آن حملات باید به گونه چشم‌گیر کاهش یابد. در افغانستان هرگز وضعیت بدون خونریزی نخواهیم داشت.”

این جنرال آمریکایی گفته که تصمیم در مورد این که آیا روند خروج نیروهای نظامی از افغانستان، متوقف شود یا نه، یک تصمیم سیاسی خواهد بود. درهمین حال، شماری از آگاهان می گویند که نباید خروج آمریکا از افغانستان غیر مسوولانه باشد.

پس از امضای موافقت‌نامه صلح، گروه طالبان گفتند دیگر بر نیروهای بی ن‌المللی در افغانستان حمله نمی‌کنند اما بالای نیرو های نظامی کشور حمله می کنند. نظامیان آمریکایی مستقر در افغانستان، روز دوشنبه نهم مارچ از آغاز روند خروج قوای آمریکایی از افغانستان خبر دادند. این اقدام بخشی از تلاش ها برای کاهش تعداد سربازان این کشور از حدود سیزده هزار به هشت هزار و شش صد است.