شورای عالی صلح می گوید که حضور زنان در عرصه سیاست باید پر رنگ شود. به گفته مسوولان این شورا، اگر حضور زنان در بخش سیاست کمرنگ باشد، صلح در کشور تامین نخواهد شد. زنان در ۱۵ سال گذشته در عرصه های مختلف از جمله سیاست به پیشرفت های قابل ملاحظه دست یافته اند. اما […]

شورای عالی صلح می گوید که حضور زنان در عرصه سیاست باید پر رنگ شود. به گفته مسوولان این شورا، اگر حضور زنان در بخش سیاست کمرنگ باشد، صلح در کشور تامین نخواهد شد.

زنان در ۱۵ سال گذشته در عرصه های مختلف از جمله سیاست به پیشرفت های قابل ملاحظه دست یافته اند. اما نگرانی ها از کمرنگ شدن آنان در عرصه سیاسی در میان شماری از فعالان حقوق زن اوج گرفته است. صدیقه بلخی عضو شورای عالی صلح می گوید که اگر حضور زنان در عرصه سیاسی کشور نادیده گرفته شود صلح در کشور تامین نخواهد شد.

درهمین حال، عبدالقهار عابد رییس دفتر ریاست اجرایی حکومت بر حضور پر رنگ زنان در بخش سیاست تاکید می کند و می گوید که حکومت در این راستای برنامه های را روی دست گرفته است.

ازسویی هم دلبر نظری وزیر امور زنان می گوید که نبود آگاهی، مشکلات امنیتی و رسم های ناپسند سبب شده است تا زنان در بخش سیاست حضور کمرنگ داشته باشند.

این سخنان در حالی مطرح می شود که در پانزده سال گذشته، صدها میلیون دالر برای ارتقا ظرفیت زنان و بهبود زندگی آنان در کشور هزینه شده است. گفته می شود که بیشتر این پول‎ها به نام های مختلف از سوی نهادهای مداقع حقوق زنان حیف و میل شده است.