معاون رییس ستاد ارتش در امور هوایی می گوید که مشکلات در سیستم اداری کندز یکی از عوامل سقوط این شهر به دست طالبان بوده است. نزدیک به یک ماه پیش شهر کندز به دست طالبان سقوط کرد. حدس و گمان های متفاوت از سقوط این شهر به دست طالبان در اذهان عمومی وجود دارد. […]

معاون رییس ستاد ارتش در امور هوایی می گوید که مشکلات در سیستم اداری کندز یکی از عوامل سقوط این شهر به دست طالبان بوده است.

نزدیک به یک ماه پیش شهر کندز به دست طالبان سقوط کرد. حدس و گمان های متفاوت از سقوط این شهر به دست طالبان در اذهان عمومی وجود دارد.

اما جنرال محمد دوران پیلوت معاون رییس ستاد ارتش در امور هوایی می گوید که مشکلات در سیستم اداری ولایت کندز یکی از عوامل سقوط شهر کندز به دست طالبان بوده است

آقای پیلوت با تقدیر از کارکرد نیروهای امنیتی کشور می افزاید که این نیروها با دشمنی روبرو استند که نه به اسلام باور دارد و نه به قرآن و دست پرورده کشور های بیرونی اند.

معاون رییس ستاد ارتش در امور هوایی، از نیروهای امنیتی و دفاعی کشور می خواهد که در مقابل دشمن شجاعانه از تمامیت ارضی و استقلال افغانستان دفاع کنند.

در همین حال جلال یفتلی فرمانده عمومی نیروهای ویژه ارتش، گروه طالبان را یک گروه استبدادی می خواند. آقای یفتلی می گوید که نظامیان کشور با فدا کردن جان خود از مردم و وطن دفاع خواهند کرد.

این در حالیست که بر اساس فرمان رییس جمهور کمیسیون حقیقت یاب برای بررسی رویداد کندز ایجاد شده است. دیده شود که این کمیسیون تا چه حد می تواند برای حقیقت یابی این حادثه با جدیت کار می کند.