معاون فرستاده‌ ویژه‌ امریکا در ائتلاف جهانی مبارزه با داعش، از حمله شاخه خراسان داعش به خارج از مرزهای افغانستان نگرانی کرده‌است. او همچنان از تماس‌های منظم خود با مقام‌های حکومت سرپرست در امر مبارزه با داعش سخن زده‌است. فعالیت‌های گروه داعش در افغانستان باعث نگرانی‌ بسیاری از کشور‌های جهان شده‌است. درادامه این نگرانی‌ها، ایان […]

معاون فرستاده‌ ویژه‌ امریکا در ائتلاف جهانی مبارزه با داعش، از حمله شاخه خراسان داعش به خارج از مرزهای افغانستان نگرانی کرده‌است. او همچنان از تماس‌های منظم خود با مقام‌های حکومت سرپرست در امر مبارزه با داعش سخن زده‌است.

فعالیت‌های گروه داعش در افغانستان باعث نگرانی‌ بسیاری از کشور‌های جهان شده‌است. درادامه این نگرانی‌ها، ایان مکاری، معاون فرستاده‌ ویژه‌ امریکا در ائتلاف جهانی مبارزه با داعش، در نشست دو روزه “ائتلاف جهانی شکست داعش” به لندن رفته‌است. وی در تازه‌ترین اظهاراتش گفته که کاخ سفید داعش را تحت‌نظر دارد و نگران حمله شاخه خراسان داعش به خارج از مرزهای افغانستان است.

آقای مکاری، همچنان تأکید کرده که تماس‌های منظم خود با مقام‌های حکومت سرپرست را در امر مبارزه با داعش حفظ کرده‌است: «شاخه خراسان داعش تا حد زیادی توجه امریکا را در منطقه به خود جلب کرده‌است. داعش خراسان در تلاش حمله به خارج از مرزهای افغانستان است. کانال ارتباطی امریکا با طالبان برای مبارزه با داعش باز است. در این مورد گفت‌وگوهای منظمی با طالبان داریم».

با این حال، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت سرپرست همواره در اظهارات خود مطرح کرده که داعش سرکوب شده و از خاک این کشور هیچ‌گونه تهدیدی متوجه کشورهای دیگر نخواهد بود.

گفتنی‌است که ائتلاف جهانی برای شکست داعش در سال ۲۰۱۴ تشکیل شد و ۸۷ عضو دارد. بخشی از وظایف این ائتلاف مبارزه با شاخه خراسان داعش در افغانستان است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv