در ادامه‌ی واکنش‌های ملی و بین‌المللی از اخراج پناه‌جویان افغانستانی از پاکستان، قرار است ۳ مقام ارشد امریکایی به اسلام‌آباد سفر کنند. در این حال، جان اچکزی وزیر اطلاعات ایالت بلوچستان پاکستان ‌می‌گوید که مقام‌های حکومت سرپرست با پاکستان بازی سیاسی می‌کنند. به‌دنبال بیشتر شدن تنش‌ها میان مقام‌های حکومت سرپرست و پاکستان قرار است این […]

در ادامه‌ی واکنش‌های ملی و بین‌المللی از اخراج پناه‌جویان افغانستانی از پاکستان، قرار است ۳ مقام ارشد امریکایی به اسلام‌آباد سفر کنند. در این حال، جان اچکزی وزیر اطلاعات ایالت بلوچستان پاکستان ‌می‌گوید که مقام‌های حکومت سرپرست با پاکستان بازی سیاسی می‌کنند.

به‌دنبال بیشتر شدن تنش‌ها میان مقام‌های حکومت سرپرست و پاکستان قرار است این هفته ۳ مقام ارشد وزارت خارجه امریکا برای گفت‌وگو در مورد وضعیت مهاجران افغانستان و روابط پاکستان و افغانستان به اسلام‌‌آباد سفر کنند. در این حال، جان اچکزی وزیر اطلاعات ایالت بلوچستان پاکستان ‌می‌گوید که مقام‌های حکومت سرپرست با پاکستان بازی سیاسی ‌می‌کنند. آقای اچکزی همچنین تأکید کرد که به هیچ شهروند افغانستان بدون مدرک اجازه ورود به خاک پاکستان داده نخواهد شد: ″حکومت سرپرست با ما «بازی دوگانه» می‌کند پاکستان به هیچ شهروند افغانستان که پاسپورت و ویزا نداشته باشند اجازه ورود به خاک پاکستان را نخواهد داد و دولت پاکستان از این سیاست خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.″

درهمین حال، شماری از آگاهان سیاسی برخورد کشور پاکستان با مهاجران افغانستان را خلاف اصول و قوانین بشری خوانده و می‌افزایند که مقام‌های حکومت سرپرست مکلف هستند تا برای همه مهاجران وضعیت بهتری را مهیا سازند.

این در حالی‌است که قبلاً بر اساس توافقی که صورت گرفته بود، به بیماران افغانستان به‌طور استثنایی، بدون ویزا و گذرنامه در مرز پاکستان مدرک ورود برای معالجه صادر می‌شد؛ اما پاکستان اخیراً حتی به شهروندان افغانستان که برای درمان فوری به این کشور از مرز تورخم می‌رفتند، اجازه ورود بدون ویزا و گذرنامه را نداده‌است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv