حمله به سربازان ارتش ملی درولایت لوگر سو تفاهم بین نیروهای خارجی وارتش ملی بوده است. جنرال شافتر رییس ارتباط استراتیژی ماموریت قاطع نیروهای خارجی با ابراز این مطلب می گوید که جنرال جان کیمبل فرمانده عمومی این نیروها یک هیأت را در رابطه به این رویداد توظیف کرده است تا چگونگی این حمله مشخص […]

حمله به سربازان ارتش ملی درولایت لوگر سو تفاهم بین نیروهای خارجی وارتش ملی بوده است. جنرال شافتر رییس ارتباط استراتیژی ماموریت قاطع نیروهای خارجی با ابراز این مطلب می گوید که جنرال جان کیمبل فرمانده عمومی این نیروها یک هیأت را در رابطه به این رویداد توظیف کرده است تا چگونگی این حمله مشخص و از تکرارهمچو حملات جلوگیری شود.

جنرال شافتر می افزاید:“علت حمله چرخبال های ارتش امریکا برپاسگاه های ارتش در ولسوالی برکی برک ولایت لوگر برداشت اشتباه نیروهای هوایی امریکا بوده است. روی همین دلیل به صورت اشتباه نیروهای ارتش ملی افغانستان توسط چرخبال های ارتش امریکا هدف قرار گرفته اند”.

در حمله هوای چرخبال های امریکایی هفته گذشته  درولسوالی برکی برک  ولایت لوگر هفت تن از سربازان ارتش ملی شهید و ۵ تن دیگر شان زخمی شدند.

درهمین حال جنرال محمد دولت وزیر معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی می گوید که این وزارت نیز هیأتی را برای بررسی این رویداد موظف کرده است.