یک شهروند استرلیایی که به جرم قتل یک نظامی افغانستان زندانی بود، از زندان پلچرخی کابل آزاد و به کشورش برگشته است. روزنامه والستریت ژورنال گزارش داده است که روبرت لانگدون ۴۴ ساله یک مأمور امنیتی استرالیا بود که هفت سال را در زندان به شدت تحت تدابیر امنیتی پلچرخی سپری کرده است. این نظامی […]

یک شهروند استرلیایی که به جرم قتل یک نظامی افغانستان زندانی بود، از زندان پلچرخی کابل آزاد و به کشورش برگشته است. روزنامه والستریت ژورنال گزارش داده است که روبرت لانگدون ۴۴ ساله یک مأمور امنیتی استرالیا بود که هفت سال را در زندان به شدت تحت تدابیر امنیتی پلچرخی سپری کرده است.

این نظامی آسترلیایی در سال ۲۰۰۹ میلادی یک نظامی افغانستان را به ضرب گلوله به قتل رساند بوده. او تلاش کرده بود که این قتل را به حمله طالبان نسبت دهد، اما در دفاعیه اش گفته است که این نظامی افغانستان را در دفاع از خودش و برای حفظ امنیت سربازان از پای درآورده بود.

روبرت لانگدون در مصاحبه با وال استریت ژورنال گفته است که در طول مدت زمان زندانی بودنش اطلاعات زیادی در مورد برنامه های طالبان و القاعده و دیگر جنگجویانی که برای بمب گذاری و حملات آموزش داده بودند گردآوری کرده است.

این در حالیست که در سال ۲۰۱۲ میلادی رابرت بیلز یک سرباز آمریکایی بر ۲۲ غیر نظامی به شمول ۱۷ زن و کودک در روستایی در ولایت کندهار آتش گشود و سپس جسد های شان را به آتش کشید. این رویداد موجی از اعتراض ها را برانگیخت که در نتیجه آن آمریکا به صورت موقتی عملیات نظامی را به تعلیق درآورد. او در جلسه محاکمه اش در سال ۲۰۱۳ در یک اعلامیه از این کشتار معذرت خواهی کرد و خواهان تخفیف مجازاتش از اعدام به حبس ابد شد.