انستیتیوت صلح، رسانه و حکومتداری خوب نتایج یک نظر سنجی در باره راهپیمایی های اخیر در کابل و برخورد حکومت با معترضان را منتشر کرد. این انستیتیوت در یک نظر سنجی تازه، موثریت راهپیمایی های اخیر در کابل و برخورد حکومت با معترضان را به بررسی گرفته است. در این نظر سنجی اعتراض به صفت […]

انستیتیوت صلح، رسانه و حکومتداری خوب نتایج یک نظر سنجی در باره راهپیمایی های اخیر در کابل و برخورد حکومت با معترضان را منتشر کرد.

این انستیتیوت در یک نظر سنجی تازه، موثریت راهپیمایی های اخیر در کابل و برخورد حکومت با معترضان را به بررسی گرفته است. در این نظر سنجی اعتراض به صفت یک ارزش مشترک پذیرفته شده و میزان ناراحتی از عملکرد حکومت در برابر اعتراض کنندگان بیشتر بوده است. عبدالحمید اکبری یکی از پژوهشگران این انستیتوت می گوید که بیش از شصت درصد اشتراک کنندگان در نظر سنجی آنها برخورد حکومت با معترضان را غیر منطقی و نا مشروع خوانده اند. آقای اکبری می افزاید که در این میان اشتراک کنندگان نظر سنجی به مسدود کردن جاده ها ازسوی معترضان نیز بدبینی شانرا بیان کرده است.

در این نظر سنجی بیش از پنج‎صد تن اشتراک کرده اند. شانزده درصد اشتراک کنندگان در برنامه های اعتراضی حضور داشته اند. نیمی از اشتراک کنندگان را جوانان تشکیل می دهند. اشتراک کنندگان این نظر سنجی از جامعه جهانی خواسته اند که زمینه گفتگو مردم با حکومت را فراهم کند.

این در حالیست که از آغاز حکومت وحدت ملی تاکنون سه جنبش مردمی سرکوب شده است. جنبش تبسم، جنبش روشنایی و جنبش رستاخیر تغییر. شماری از اعضای این جنبش ها در حملات انتحاری گروه های تروریستی و تیر اندازی نیروهای امنیتی کشور کشته شده اند.