مسوولان وزارت حج و اوقاف می گویند که این وزارت در نظر دارد در سال روان بیش از یک هزار تن از وابستگان شهدای کشور را به گونه رایگان به حج بیت الله شریف  بفرستد. مجلس نمایندگان وزیر حج و اوقاف و مسوولان شرکت هوایی آریانا در پیوند به آمادگی ها برای حج بیت الله […]

مسوولان وزارت حج و اوقاف می گویند که این وزارت در نظر دارد در سال روان بیش از یک هزار تن از وابستگان شهدای کشور را به گونه رایگان به حج بیت الله شریف  بفرستد.

مجلس نمایندگان وزیر حج و اوقاف و مسوولان شرکت هوایی آریانا در پیوند به آمادگی ها برای حج بیت الله شریف به نشست استجوابیه فراخوانده است. داعی الحق عابد معین وزارت حج و اوقاف در پاسخ به پرسش های اعضای مجلس نمایندگان در پیوند به آمادگی های این وزارت درروند حج و انتقال حجاج به عربستان سعودی می گوید که این وزارت تمام آمادگی های لازم را اتخاذ کرده است.

معین وزارت حج و اوقاف همچنان می گوید که از مجموع یک صد و هشتاد هزار تن که به هدف اشتراک در مراسم حج بیت الله ثبت نام کرده بودند، نزدیک به سی هزار تن آنان به زیارت حج فرستاد می شوند. وی، می افزاید که این وزارت در نظر دارد که شماری از وابستگان شهدای کشور را به گونه ی رایگان به حج بفرستد.

در همین حال، محمد نادر عمر رییس شرکت هوایی آریانا که مسوولیت انتقال زایران بیت الله به کشور عربستان را به دوش دارد می گوید که امکانات این شرکت کم است و به هدف انتقال سریع حجاج به عربستان از شرکت های دیگر هواپیما به کرایه خواهد گرفت.

به اساس قانون جدید وزارت حج و اوقاف، در کمتر از ده سال هیچ کس نمی تواند بیش از یکبار به حج فرضی برود. مقام های این وزارت تاکید می کنند که هزینه مصرف حجاج از نزدیک به یک و نیم هزار دالر به نه صد و پنجاه دالر کاهش یافته است.