قرار است فردا یک هیأت بلند پایه حکومت افغانستان به پاکستان سفر کند. وزارت امور خارجه کشور می گوید که در رأس این هیأت صلاح الدین ربانی وزیر خارجه قرار دارد. این سفر در حالی صورت می گیرد که در یک هفته اخیر چندین حمله تروریستی مرک بار در کابل روی داده است. وزارت خارجه […]

قرار است فردا یک هیأت بلند پایه حکومت افغانستان به پاکستان سفر کند. وزارت امور خارجه کشور می گوید که در رأس این هیأت صلاح الدین ربانی وزیر خارجه قرار دارد. این سفر در حالی صورت می گیرد که در یک هفته اخیر چندین حمله تروریستی مرک بار در کابل روی داده است.

وزارت خارجه در خبرنامه ای گفته است که هیأت حکومت افغانستان در این سفر از مقام های پاکستان به صورت واضح خواهند خواست که از تروریزم در افغانستان و پاکستان تعریف یکسان ارایه کنند. وزارت امور خارجه می گوید که افغانستان معیار رابطه خود با پاکستان را منافع ملی و امنیت و مصئونیت شهروندان کشور قرار داده است. این وزارت ابراز امیدواری کرده است که پاکستان این معیارها را در نظر بگیرد و راستای دوام روابط خود با افغانستان گام های عملی بردارد.

این در حالیست که رییس جمهور غنی در دیداری با سفیران کشورهای اروپایی در کابل گفته است پاکستان باید تعریف خود از گروه های تروریستی را به افغانستان واضح کند. به گفته آقای غنی، پس از تایید خبر مرگ ملا محمد عمر، اجتماعات گروه های تروریستی در داخل خاک پاکستان برگزار شد و آنان با استفاده از این فرصت، علیه حکومت افغانستان اعلام جنگ کردند.