از اثر درگیری دو گروه مسلح غیر مسوول در دهکده “ساکا ” ولسوالی ده صلاح اندرآب ولایت بغلان ، بیست و دو تن جان باختند و بیش از هشت تن دیگر زخمی شده اند. ولایت بغلان در شمال کشور از ولایت های نزدیک به کابل پایتخت است. در کنار حضور مخالفان مسلح دولت در بغلان […]

از اثر درگیری دو گروه مسلح غیر مسوول در دهکده “ساکا ” ولسوالی ده صلاح اندرآب ولایت بغلان ، بیست و دو تن جان باختند و بیش از هشت تن دیگر زخمی شده اند.

ولایت بغلان در شمال کشور از ولایت های نزدیک به کابل پایتخت است. در کنار حضور مخالفان مسلح دولت در بغلان مرکزی و دند غوری، وجود افراد مسلح غیر مسوول در شماری از ولسوالی ها به ویژه اندرآب ها از دیگر مواردی است که وضعیت امنیتی این ولایت را وخیم کرده است.

در تازه ترین مورد، در نتیجه در گیری میان دو گروه مسلح غیر مسوول ناوقت یک شنبه شب در ولسوالی ده صلاح اندرآب ۲۲ تن جان باختند و هشت تن دیگر زخمی شده اند.

گلستان فرمانده پلیس ولسوالی ده صلاح اندرآب می گوید که این در گیری دریک مراسم عروسی صورت گرفته است و بیشتر کشته شده ها غیر نظامیان اند.

گزارش ها می رساند که افراد مسلح غیر مسوول در اندرآب، به آزار و اذیت مردم می پردازند، اما تا کنون حکومت به ویژه مسوولان محلی بغلان در این باره توجه جدی نکرده اند.

فرمانده پلیس ده صلاح اندرآب که خود به همکاری با افراد مسلح غیر مسوول از سوی باشنده های اندرآب متهم دانسته می شود به تلو یزیون نور می گوید که حضور افراد مسلح غیر مسوول را چند بار به فرماندهی پلیس بغلان اطلاع داده است، اما تاکنون ازسوی این اداره پاسخ دریافت نکرده است.

در همین حال عبدالجبار پردلی فرمانده پلیس بغلان از فرستادن نیروهای تازه نفس به اندرآب خبر می دهد.آقای پردلی می گوید که برنامه هایی را برای پاک سازی افراد مسلح غیر مسول تهیه و به مرکز فرستاده که در صورت دستور مقامات عملیات پاکسازی را در اندرآب ها آغاز می کند.

این بار نخست نیست که مردان عادی اندرآب از وجود افراد مسلح غیر مسوول صد مه می بینند. پیش از این نیز زد وخورد های زیادی میان گروهای مسلح غیر مسول در اندراب صورت گرفته که بهای آن را غیر نظامیان پرداخته اند.