شماری از اعضای مجلس سنا می گویند که حاضر شدن گلبدین حکمتیار به روند صلح، سبب تأمین امنیت سراسری در کشور نخواهد شد. با آن که تلاش های در یک سال گذشته در راستای تأمین صلح در کشور از سوی حکومت صورت گرفته است؛ اما گروه طالبان که اصلی ترین گروه مخالف مسلح دولت است […]

شماری از اعضای مجلس سنا می گویند که حاضر شدن گلبدین حکمتیار به روند صلح، سبب تأمین امنیت سراسری در کشور نخواهد شد.

با آن که تلاش های در یک سال گذشته در راستای تأمین صلح در کشور از سوی حکومت صورت گرفته است؛ اما گروه طالبان که اصلی ترین گروه مخالف مسلح دولت است تاکنون چراغ سبزی برای حاضر شدن به میز مذاکره نشان نداده است.

هیأت مذاکره کننده حامیان گلبدین حکمیتار از حدود دو ماه به این سو، به کابل آمده اند و مصروف گفت‎گو با حکومت و شورای عالی صلح اند. اعضای مجلس سنا می گویند که پیوستن گلبدین حکمتیار به روند سبب تامین امنیت در کشور نخواهد شد.

فضل الهادی مسلمیار رییس مجلس سنا می گوید که حاضر شدن گلبدین حکمتیار به روند صلح، سبب تأمین امنیت سراسری در کشور نمی شود؛ زیرا گروه مخالف اصلی حکومت طالبان است نه آقای حکمتیار.

پاکستان وعده داده بود که طالبان را به میز مذاکره می کشاند، اما تاهنوز از نشست رو در روی حکومت با طالبان خبری نیست. شماری از سناتوران می گویند که پاکستان و آمریکا در راستای تأمین صلح در افغانستان به گونه صادقانه عمل نمی کند.

هنوز شهروندان کشور در جریان نیستند که گفت‎گوهای صلح با مخالفان مسلح به کجا رسیده است. حکومت تاکنون در این باره چیزی به رسانه ها نگفته است، اما شماری از آگاهان سیاسی می گویند که گفت‎گوهای چهارجانه صلح با مخالفان مسلح دولت با مشکلات جدی روبه رو شده است.