شماری از نهاد های جامعه مدنی از ایجاد شورای عالی مبارزه با فساد اداری استقبال می کنند. این نهاد ها از رییس جمهوری می خواهند که در راستای مبارزه با فساد اداری، به دور از تعلقات سمتی، زبانی و سیاسی کار کند. افغانستان پس از سومالیا و کوریای شمالی دومین کشور فاسد جهان شناخته شده […]

شماری از نهاد های جامعه مدنی از ایجاد شورای عالی مبارزه با فساد اداری استقبال می کنند. این نهاد ها از رییس جمهوری می خواهند که در راستای مبارزه با فساد اداری، به دور از تعلقات سمتی، زبانی و سیاسی کار کند.

افغانستان پس از سومالیا و کوریای شمالی دومین کشور فاسد جهان شناخته شده است. حکومت افغانستان بارها بر محو فساد اداری در کشور تأکید کرده است، اما این مساله از گسترش این پدیده را کاهش نداده است.

باتوجه به گسترش فساد در اداره های دولتی و انتقاد مردم از حکومت، رییس جمهور غنی به تازگی شورای عالی مبارزه با فساد اداری را ایجاد کرده است. شماری از نهاد های جامعه مدنی، از این اقدام رییس جمهوری استقبال می کنند.

مصطفی آریا فعال مدنی می گوید که رییس جمهور غنی در مبارزه با فساد اداری به دور از تعلقات سمتی، زبانی و سیاسی تصمیم بگیرد. آقای آریا از رییس جمهوری می خواهد که به وعده هایش در برابر مبارزه با مسفدان جدی عمل کند.

فعالان مدنی تاکید می کنند که برای محو فساد اداری در کشور، حکومت باید اشخاص پاک و متعهد را در راس اداره های دولتی بگمارد

این درحالیست که دوسال از عمر حکومت وحدت ملی می گذرد، اما فساد اداری هنوز هم به عنوان معضل بزرگ در برابر این حکومت قد بر افراشته است.