وزارت ارشاد، حج و اوقاف با تاکید برحمایت از نظامیان کشور، از عالمان دین می خواهد که برای تامین امنیت در کشور تلاش کنند. مسوولان این وزارت دهشت افگنی را خلاف آموزه های اسلامی می خوانند و از مخالفان مسلح می خواهند که به روند صلح بپیوندند. وزارت ارشاد،حج و اوقاف نشستی را تحت عنوان”جایگاه […]

وزارت ارشاد، حج و اوقاف با تاکید برحمایت از نظامیان کشور، از عالمان دین می خواهد که برای تامین امنیت در کشور تلاش کنند. مسوولان این وزارت دهشت افگنی را خلاف آموزه های اسلامی می خوانند و از مخالفان مسلح می خواهند که به روند صلح بپیوندند.

وزارت ارشاد،حج و اوقاف نشستی را تحت عنوان”جایگاه امنیت در اسلام” در کابل برگزار کرده است. کرامت الله صدیقی رییس تدقیق و مطالعات وزارت ارشاد، حج و اوقاف با تقدیر از تلاش های نظامیان کشور برای تامین امنیت، از عالمان دین می خواهد که علیه گروه های دهشت افگن موضع مشخص بگیرند. آقای صدیقی دهشت افگنی را خلاف آموزه های اسلامی می داند و می گوید که عالمان دینی در کشور باید با استفاده از جایگاه خود در جامعه، نقاب از چهره دشمنان اسلام بردارند.

مسوولان وزارت ارشاد،حج و اوقاف از مخالفان مسلح دولت نیز می خواهد که دست از دهشت افگنی بردارند و در روند صلح بپیوندند.

با این حال اعضای شورای ملی، نقش عالمان دین در راستای تأمین امنیت کشور را برجسته می خوانند. نمایندگان مردم می گویند که تطبیق نشدن قانون از عوامل اصلی افزایش نا امنی ها در کشور است.

این در حالیست که عالمادین در کشور جنگ مخالفان مسلح را جنگ علیه اسلام می خوانند و از مردم می خواهند که برای تامین امنیت در کشور بیشتر تلاش کنند.