معاونیت مبارزه با مواد مخدر وزارت امور داخله از دستگیری بزرگترین قاچاقچی مواد مخدر در کشور خبر می دهد. باز محمد احمدی معاون مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله می گوید که کار و بار مواد مخدر سبب افزایش نا امنی ها در کشور شده است. در حال حاضر مواد مخدر منابع اصلی تمویل تروریزم […]

معاونیت مبارزه با مواد مخدر وزارت امور داخله از دستگیری بزرگترین قاچاقچی مواد مخدر در کشور خبر می دهد. باز محمد احمدی معاون مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله می گوید که کار و بار مواد مخدر سبب افزایش نا امنی ها در کشور شده است.

در حال حاضر مواد مخدر منابع اصلی تمویل تروریزم در کشور خوانده می شود. معاون مبارزه بامواد مخدر وزارت امور داخله می گوید که این اداره در سال گذشته ۳۶۹ عملیات بزرگ را برای بازداشت قاچاقبران مواد مخدر در کشور راه اندازی کرده است که در نتیجه این عملیات ها، بیش از دو هزار چاقچی مواد مخدر دستگیر شده اند. آقای احمدی از بازداشت یک قاچاقچی بزرگ موارد مخدر به نام حاجی وطن نیز خبر می دهد.

به گفته احمدی، در سال گذشته ۱۴۰ کارخانه تولید هیرویین در کشور تخریب شده است. معاون مبارزه با مواد مخدر، از کاهش کمک های جهانی در زمینه مبارزه با مواد مخدر نیز نگرانی می کند. مبارزه با کشت و قاچاق مواد مخدر از ماموریت اصلی جامعه جهانی در کشور گفته شده است.

هرچند حکومت در همکاری با جامعه جهانی به ویژه در بیش از یک دهه اخیر با این پدیده مبارزه کرده است، اما دیده می شود که هنوزهم مواد مخدر معضل بزرگ سر راه حکومت افغانستان حساب می شود.