صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه کشور و رییس جمعیت اسلامی افغانستان رویداد های دو روز اخیر در ولایت تخار را مایه اندوه و سبب نگرانی جدی می خواند. وزیر امور خارجه کشور و رییس جمعیت اسلامی افغانستان در پیامی گفته است اتفاقی که روز گذشته در ولسوالی رستاق ولایت تخار رخ داده است تاسف […]

صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه کشور و رییس جمعیت اسلامی افغانستان رویداد های دو روز اخیر در ولایت تخار را مایه اندوه و سبب نگرانی جدی می خواند. وزیر امور خارجه کشور و رییس جمعیت اسلامی افغانستان در پیامی گفته است اتفاقی که روز گذشته در ولسوالی رستاق ولایت تخار رخ داده است تاسف بار است. (روز چهارشنبه ۲۵حمل/فروردین) افراد مسلح غیر مسوول مربوط به فرمانده پیرام قول ضیایی معاون حزب جنبش اسلامی افغانستان، عین الدین خان عضو شورای ولایتی تخار را با دو همکارش به گونه مظلومانه به شهادت رساندند و شمار دیگر را زخمی کردند.

عین الدین خان عضو شورای ولایتی تخار پس از آن شهید شد که به گفته مسوولان محلی ولایت تخار، حدود دوصد و پنجاه تن از افراد وابسته به پیرام قل ضیایی معاون حزب جنبش بر وی و همراهانش حمله مسلحانه کردند.

صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه کشور و رییس جمعیت اسلامی افغانستان از شهادت عبدالقهار خرم آبی فرمانده شاهراه کندز نیز ابراز تاسف می کند. ولسوال فرخار گفته است که عبدالقهار خرم آبی فرمانده پلیس شاهراه کندز از این ولسوالی به سمت شهر تالقان مرکز این ولایت در حرکت بود که همراه با محافظانش با کمین افراد مسلح ناشناس سر خوردند و به شهادت رسیدند. ولسوال فرخار افزوده است که سه زن نیز در میان شهیدان این رویداد است.

رییس جمعیت اسلامی افغانستان در پیام خود یاد آور شده است که توسل به ترور و خشونت غیر انسانی است و ارگان های دولتی برای شناسایی عاملان این گونه رویداد ها به صورت جدی وارد عمل شوند.