اعضای مجلس نمایندگان از حکومت می خواهند که پس از این به هراس افگنان رحم نکند. نمایندگان مردم می گویند که تروریستان به صلح و گفت‎گو باور ندارند و باید علیه آنها مبارزه جدی صورت گیرد. دو روز پیش اعضای شورای ملی با رییس جمهوری و رییس اجرایی کشور در پیوند به پیشبرد گفت‎گوهای صلح […]

اعضای مجلس نمایندگان از حکومت می خواهند که پس از این به هراس افگنان رحم نکند. نمایندگان مردم می گویند که تروریستان به صلح و گفت‎گو باور ندارند و باید علیه آنها مبارزه جدی صورت گیرد.

دو روز پیش اعضای شورای ملی با رییس جمهوری و رییس اجرایی کشور در پیوند به پیشبرد گفت‎گوهای صلح و تامین امنیت در کشور گفت‎گو کردند. شماری از اعضای مجلس نمایندگان می گویند که رهبران حکومت در این نشست، شش ماه نخست سال روان خورشیدی را خونین ترین ماه ها برای مردم کشور عنوان کردند. نمایندگان مردم می گویند که طالبان به صلح و گفت‎گو باورندارند و باید علیه آنها مبارزه جدی صورت گیرد. ظهیر سعادت عضو مجلس نمایندگان می گوید که حملات اخیر طالبان به ویژه حمله انتحاری روز گذشته در کابل نشان می دهد که این گروه به صلح و گفت‎گو باور ندارد و یگانه راه مقابله با آن جنگ و مبارزه مسلحانه است.

در همین حال شماری از نهادهای مدنی از حکومت می خواهند که در برابر وحشت مخالفان موضع مشخص بگیرد و نگذارد که این گروه بیش ازین از مردم افغاستان قربانی بگیرد.

این درحالیست که هنوز حکومت در مورد نتایج نشست های چهارجانبه میان افغانستان، پاکستان، امریکا و چین به شهروندان کشور چیزی نگفته است. پیش از این پاکستان وعده داده بود که طالبان را به مذاکره حاضر می کند، اما این مساله نیز تاهنوز تحقق نه افتاده است.