ده ها تن در مراسم خاک سپاری قربانیان حمله تروریستی روز گذشته کابل شرکت کردند. خانواده های قربانیان این رویداد از حکومت می خواهند که عاملان این حادثه را بازداشت و محاکمه کند. شماری از قربانیان رویداد تروریستی روز گذشته کابل، امروز چهارشنبه ۱ثور/اردیبهشت به خاک سپرده شدند. در نتیجه حمله تروریستی روز گذشته در […]

ده ها تن در مراسم خاک سپاری قربانیان حمله تروریستی روز گذشته کابل شرکت کردند. خانواده های قربانیان این رویداد از حکومت می خواهند که عاملان این حادثه را بازداشت و محاکمه کند.

شماری از قربانیان رویداد تروریستی روز گذشته کابل، امروز چهارشنبه ۱ثور/اردیبهشت به خاک سپرده شدند. در نتیجه حمله تروریستی روز گذشته در کابل، سی تن شهید و بیش از سه صد تن دیگر زخمی شدند. شماری از قربانیان این رویداد در منطقه کلوله پشته شهر کابل به خاک سپرده شدند. عبدالخالق یکی از قربانیان این رویداد بود. آقای خالق ۵۴ سال عمر داشت و یک عالم دینی نیز بود. از وی شش فرزند؛ چهار پسر و دو دختر باقی مانده است. اعضای خانواده عبدالخالق می گویند که او یگانه نان آور این خانواده بود. آنان از حکومت می  خواهند که عاملان رویداد تروریستی روز گذشته کابل را بازداشت و محاکمه کند.

در همین حال شماری از عالمان دین، حمله تروریستی روز گذشته در کابل را سخت تقبیح می کنند. مولوی حیات الله عادل یکی از عالمان دین می گوید که این گونه اعمال تروریستان خلاف آموزه های اسلامی است و هیچ جایگاهی در اسلام و قرآن ندارد. این عالم دین از تروریستان می خواهد که دست از اعمال ضد اسلامی علیه مردم افغانستان بردارند.

حمله تروریستی روز سه شنبه در کابل؛ در کنار واکنش های داخلی، واکنش های جهانی را نیز در پی داشته است. این درحالیست که رهبران حکومت وحدت ملی حمله های انتحاری طالبان را ناشی از ضعف آنها در نبرد رو در رو با نظامیان کشور می دانند.