ریاست جمهوری از فرستادن فرمان جدید تقنینی در مورد اصلاح نظام انتخاباتی کشور به مجلس نمایندگان خبر می دهد. معاون سخنگوی ریاست جمهوری، از اعضای مجلس می خواهد که هر چه زودتر این فرمان را تصویب کنند. پس از رد فرمان تقنینی رییس جمهور از سوی مجلس نمایندگان، ریاست جمهوری بار دیگر در مشورت با […]

ریاست جمهوری از فرستادن فرمان جدید تقنینی در مورد اصلاح نظام انتخاباتی کشور به مجلس نمایندگان خبر می دهد. معاون سخنگوی ریاست جمهوری، از اعضای مجلس می خواهد که هر چه زودتر این فرمان را تصویب کنند. پس از رد فرمان تقنینی رییس جمهور از سوی مجلس نمایندگان، ریاست جمهوری بار دیگر در مشورت با شماری از نمایندگان فرمان تقنینی جدید در پیوند به اصلاح نظام انتخاباتی کشور صادر کرده است. دواخان مینه پال معاون سخنگوی ریاست جمهوری می گوید که این فرمان تقنینی به زودی جهت تصویب به مجلس نمایندگان فرستاده می شود. آقای مینه پال از اعضای مجلس نمایندگان می خواهد که هر چه زودتر این فرمان تقنینی را تصویب کنند.

در همین حال بنیاد انتخابات شفاف و عادلانه افغانستان، حکومت را متهم می کند که در راستای آوردن اصلاحات در نظام انتخاباتی کشور آهسته گام بر می دارد. صغرا موسوی سخنگوی بنیاد انتخابات شفاف و عادلانه افغانستان می گوید که اگر حکومت به وقت کشی در راستای اصلاح نظام انتخاباتی کشور ادامه دهد، برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان و شورا های ولسوالی ها دچار مشکل خواهد شد.

در حالی ریاست جمهوری فرمان جدید تقنینی در مورد چگونگی اصلاح نظام انتخاباتی کشور صادر می‌کند که پیش از این مجلس نمایندگان فرمان تقنینی تعدیل قانون انتخابات را رد کرده بود. با این همه، دیده شود که فرمان تازه رییس جمهور از فلتر/پالایش مجلس نمایندگان می گذرد یا خیر. گذشته زمان به این مساله پاسخ خواهد داد.