صلاح الدین ربانی رییس جمعیت اسلامی افغانستان و وزیر امور خارجه کشور در مراسم گرامی داشت از بیست و چهارمین سالروز پیروزی جهاد مردم افغانستان، هشتم ثور/اردیبهشت را یک روز پر افتخار در تاریخ معاصر کشور عنوان کرد. رییس جمعیت اسلامی افغانستان می گوید که در این روز مردم افغانستان گواه به دست آوردن تلاش […]

صلاح الدین ربانی رییس جمعیت اسلامی افغانستان و وزیر امور خارجه کشور در مراسم گرامی داشت از بیست و چهارمین سالروز پیروزی جهاد مردم افغانستان، هشتم ثور/اردیبهشت را یک روز پر افتخار در تاریخ معاصر کشور عنوان کرد. رییس جمعیت اسلامی افغانستان می گوید که در این روز مردم افغانستان گواه به دست آوردن تلاش حدود چهارده سال جهاد برضد اشغالگری اتحاد جماهیر شوروی و رژیم دست نشانده آن بودند.

رییس جمعیت اسلامی افغانستان و وزیر خارجه کشور می گوید که مردم افغانستان در دوره پر افتخار جهاد، در راه آزادی و استقلال کشور قربانی های بی شماری داده اند که هرگز در تاریخ فراموش نخواهد شد. به گفته آقای ربانی جهاد مردم افغانستان برضد اتحاد جماهیر شوروی، برای ملت ها و کشورهای دیگر نیز رهایی بخش بود و با شکست طلسم کمونیزم در افغانستان، ملت های زیادی از بند اسارت استبداد کمونیزم رهایی یافتند.

آقای ربانی می افزاید که پس از پایان اشغال افغانستان از سوی اتحاد جماهیر شوروی پیشین، مردم کشور در برابر تروریزم به مبارزه برخواستند و دراین راه نیز دلیرانه پیروز شدند.

رییس جمعیت اسلامی افغانستان می گوید که نکو داشت از هشتم ثور/اردیبهشت به عنوان روز پر افتخار در تاریخ کشور بوده است و باید برای زنده نگهداشتن آرمان های شهیدان راه آزادی از هیچ فداکاری ای دریغ نشود.