از بیست و چهارمین سالروز پیروزی جهاد مردم افغانستان امروز در ارگ ریاست جهوری در کابل گرامی داشت شد. در این مراسم اشرف غنی رییس جمهور کشور گفت که جهاد مردم افغانستان برحق بود و ما پاسدار ارزشهای جهاد راستین مردم خود استیم. در سال ۱۳۷۱  درست بیست و چهار سال پیش از امروز جهاد […]

از بیست و چهارمین سالروز پیروزی جهاد مردم افغانستان امروز در ارگ ریاست جهوری در کابل گرامی داشت شد. در این مراسم اشرف غنی رییس جمهور کشور گفت که جهاد مردم افغانستان برحق بود و ما پاسدار ارزشهای جهاد راستین مردم خود استیم.

در سال ۱۳۷۱  درست بیست و چهار سال پیش از امروز جهاد مردم افغانستان در برابر اتحاد جماهیر شوروی پیشین و حکومت دست نشانده آن در کابل به پیروزی رسید. همه ساله از این پیروزی بزرگ مردم افغانستان در سراسر کشور گرامی داشت می شود. امسال نیز حکومت افغانستان از این روز در ارگ ریاست جمهوری گرامی داشت کرد. محمد اشرف غنی رییس جمهوری کشور که در این مراسم صحبت می کرد گفت که جهاد مردم افغانستان در برابر اتحاد جماهیر شوروی پیشین و حکومت دست نشان ده آن در کابل برحق بود و ما پاسدار ارزش های این جهاد راستین استیم.

در همین حال صلاح الدین ربانی رییس جمعیت اسلامی افغانستان و وزیر امور خارجه کشور می گوید که هشتم ثور/اردیبهشت روز پر افتخار در تاریخ کشور است. آقای ربانی می افزاید جهاد مردم افغانستان بود که شماری از کشور های منطقه به استقلال دست یافتند و این جهاد در تامین صلح جهانی نیز نقش برجسته ی داشت.

در همین حال شماری از سخنرانان این محفل هفت ثور سال ۱۳۵۷ را روز سیاه در تاریخ کشور می دانند و این روز را روز بروز نا امنی ها عنوان می کنند. فضل الهادی مسلمیار رییس مجلس سنا می گوید که جهاد مردم افغانستان در برابر حکومت کمونستی وقت بر حق بود؛ زیرا این حکومت ازسویی اتحاد جماهیر شوروی وقت بالای مردم افغانستان قبولانده شده بود. رییس مجلس سنا هشتم ثور/اردیبهشت را روز تاریخی می داند و هشدار می دهد که مجاهدین اجازه نمی دهند تا کسی به این روز بی حرمتی کند.