وزیر امور خارجه کشور می گوید که موجودیت گذرنامه های افغانستان در نزد شهروندان خارجی سبب شده است که سفارت هند روند توزیغ ویزا به شهروندان کشور را محدود کند. صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه کشور تاکید می کند که تلاش ها برای حل این مشکل جریان دارد. (روز یکشنبه ۱۲ثور/اردیبهشت) صلاح الدین ربانی […]

وزیر امور خارجه کشور می گوید که موجودیت گذرنامه های افغانستان در نزد شهروندان خارجی سبب شده است که سفارت هند روند توزیغ ویزا به شهروندان کشور را محدود کند. صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه کشور تاکید می کند که تلاش ها برای حل این مشکل جریان دارد.

(روز یکشنبه ۱۲ثور/اردیبهشت) صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه کشور به مجلس سنا آمد تا در مورد پیشبرد گتفگوهای صلح، محدود شدن اعطای ویزا از سویی سفارت هند در کابل و حل مشکلات کارگران افغانستان مقیم عربستان سعودی به اعضای این مجلس معلومات دهد.

وزیر امور خارجه کشور می گوید که موجودیت گذرنامه های افغانستان در نزد شهروندان خارجی سبب شده است که روند اعطای ویزا به شهروندان کشور از سوی سفارت هند با مشکل مواجه شود. آقای ربانی می افزاید که تلاش ها برای حل این مشکل جریان دارد.

وزیر امور خارجه کشور می گوید که تاهنوز در پیشبرد گفت‎گوهای صلح پیشرفتی صورت نگرفته است. آقای ربانی به ایجاد اجماعی ملی برای پیشبرد گفت‎گوهای صلح تاکید می کند.

وزیر امور خارجه کشور همچنان از برگزاری کنفرانس علمای کشور های اسلامی در یکی از کشورهای اسلامی خبر می دهد و می گوید که این نشست ماه آینده برگزار می شود. به گفته وی، چگونگی تامین صلح در افغانستان از آجندای اصلی این کنفرانس است.

درحالی وزیر امور خارجه کشور به اجماعی ملی در خصوص پیشبرد گفت‎گوهای صلح تاکید می کند که رییس جمهوری کشور گفته است که دیگر انتظار آوردن صلح از کشورهای منطقه به ویژه پاکستان را ندارد.