رییس مجلس نمایندگان راهپیمایی شماری از شهروندان کشور در پیوند به تغییر مسیر برق وارداتی ترکمنستان را به نفع مردم نمی داند و از رهبران سیاسی می خواهد که پروژه های توسعه‎ای را رنگ قومی ندهند. تصمیم حکومت مبنی بر تغییر مسیر خط برق پنج صد کیلو ولت ترکمنستان، اعتراض باشندگان مناطق مرکزی را بر […]

رییس مجلس نمایندگان راهپیمایی شماری از شهروندان کشور در پیوند به تغییر مسیر برق وارداتی ترکمنستان را به نفع مردم نمی داند و از رهبران سیاسی می خواهد که پروژه های توسعه‎ای را رنگ قومی ندهند.

تصمیم حکومت مبنی بر تغییر مسیر خط برق پنج صد کیلو ولت ترکمنستان، اعتراض باشندگان مناطق مرکزی را بر انگیخته است. هزاران تن از باشندگان مناطق مرکزی روز (دوشنبه ۲۷ثور/اردیبهشت) به جاده های پایتخت ریختند و بر علیه این اقدام حکومت دست به اعتراض زدند. عبدالرووف ابراهیمی رییس مجلس نمایندگان اعتراض را حق مدنی مردم می داند و می گوید که با ایجاد کمیسیونی برای بررسی پروژه برق وارداتی ترکمنستان از سوی ریاست جمهوری، راهپمایی به نفع مردم نیست. آقای ابراهیمی از رهبران سیاسی می خواهد که به پروژه های توسعه ای رنگ و بوی قومی ندهند.

در همین حال شماری از عضای مجلس نمایندگان تاکید می کنند که با ایجاد کمیسیون از سوی ریاست جمهور برای بررسی پروژه انتقال برق ترکمنستان و تعلیق کار این پروژه تا ختم بررسی ها، راه اندازی راهپیمایی در پایتخت به نفع مردم نیست.

درحالی شماری از باشندگان مناطق مرکزی در اعتراض به تغییر مسیر برق وادارتی ترکمنستان دست به راهپیمایی زدند که شب گذشته، ریاست جمهوری کمیسیونی را برای بررسی این پروژه تعیین کرد و رییس جمهور دستور داده است که اجرای کار خط برق پنج صد کیلو ولت تا پایان کار این کمیسیون به حالت تعلیق در آید.