جنبش دادخواهی برای قربانیان جنگ، امضای توافقنامه صلح با حکمتیار را برای تامین امنیت در کشور مهم نمی دانند. اعضای این جنبش می گویند که حامیان مسلح گلبدین حکمتیار در بیش از یک دهه گذشته، به بهانه های مختلف از مردم افغاستان قربانی گرفته اند. با آن که شورای عالی صلح توافقنامه ۲۵ ماده ای […]

جنبش دادخواهی برای قربانیان جنگ، امضای توافقنامه صلح با حکمتیار را برای تامین امنیت در کشور مهم نمی دانند. اعضای این جنبش می گویند که حامیان مسلح گلبدین حکمتیار در بیش از یک دهه گذشته، به بهانه های مختلف از مردم افغاستان قربانی گرفته اند.

با آن که شورای عالی صلح توافقنامه ۲۵ ماده ای با حامیان گلبدین حکمتیار به امضا رسانده است، اما جنبش دادخواهی برای قربانیان جنگ، با راه اندازی همایشی در کابل، پیوستن جنگجویان حکمتیار به روند گفت‎گوهای صلح را در کار تامین امنیت در کشور بی اثر می دانند. سمیع دره‎ای عضو این جنبش می گوید که حامیان مسلح گلبدین حکمتیار در بیش از یک دهه گذشته به بهانه های مختلف از مردم افغاستان قربانی گرفته اند و نباید مورد عفو قرار گیرند.

این فعال مدنی از شورای امنیت سازمان ملل متحد می خواهد که نام آقای حکمتیار و نام جنگجویان وابسته به وی را از فهرست سیاه بیرون نکند.

این درحالیست که جنگجویان حامی آقای حکمتیار در ده سال گذشته مسوولیت برخی حملات تروریستی را در کشور به عهده گرفته اند.