دادستان کل کشور بر تامین عدالت و حاکمیت قانون در کشور تاکید می کند و می گوید که ارگان های عدلی و قضایی تاکنون نتوانسته اند اعتماد مردم را به دست آورند. فرید حمیدی دادستان کل کشور می گوید که در کار مبارزه با فساد سرعت داده شده است و تلاش ها برای تامین عدالت […]

دادستان کل کشور بر تامین عدالت و حاکمیت قانون در کشور تاکید می کند و می گوید که ارگان های عدلی و قضایی تاکنون نتوانسته اند اعتماد مردم را به دست آورند.

فرید حمیدی دادستان کل کشور می گوید که در کار مبارزه با فساد سرعت داده شده است و تلاش ها برای تامین عدالت و حاکمیت قانون جریان دارد. آقای حمیدی می افزاید که بدون همکاری و حضور فعال مردم و همچنان بدون نظارت مردم از کار کرد ادارات دولتی هیچ ارگانی نمی تواند موفق شود.

دادستان کل کشور، گراف جرایم و نا امنی را در کشور بلند عنوان می کند و می گوید که ارگانهای عدلی و قضایی نتوانسته اند به میزان افزایش نا امنی و بی عدالتی اعتماد مردم را به دست آورند. آقای حمیدی از کارمندان این اداره می خواهد که مسوولیت های شان را در قبال مردم ادا کرده و خدا را در همه جا حاضر و ناظر قرار بدانند.

وی همچنان از ایجاد مرکز عدلی و قضایی در راستای مبارزه با فساد در آینده نزدیک خبر می دهد. به گفته دادستان کل کشور، از طریق این مرکز تلاش می شود تا شهروندان از گوشه و کنار کشور تماس بگیرند و در راستای مبارزه با فساد اداری همکاری کنند.

بااین حال دو مقام ارشد شهرداری کابل از سوی پلیس به اتهام فساد مالی بازداشت شده اند. مسوول رسانه ای شهرداری کابل می گوید که که محمد اسلم اکرمی، معین مالی و اداری و احمد کمال قاسم یار رییس منابع بشری این اداره از سوی پلیس بازداشت شده اند. به گفته وی این مقام ها در حال حاضر در بازداشت ریاست تحقیقات و مبارزه با جرایم سنگین وزارت داخله به سر می برند.

وزارت داخله با نشر یک نامه خبری تایید می کند که دوتن از مقام های بلند پایه شهرداری کابل از سوی پلیس بازداشت شده اند. به گفته وزارت داخله، این افراد به ظن سوی استفاده از صلاحیت های وظیفوی و فساد اداری و به اساس شواهد و شکایت مردم از سوی پلیس مبارزه با جرایم سنگین ریاست مبارزه با جرایم جنایی بازداشت شده اند.