شماری از عالمان دینی باتوجه به فضلیت ماه مبارک رمضان و با اشاره بر این که ماه رمضان ماه تعاون است از مخالفان مسلح دولت می خواهند که از خشونت دست بکشند و بر روند گفتگوهای صلح یکجا شوند. ماه رمضان ماه رحمت، مغفرت و برائت از گناهان است. ماه که قرآن کریم به پیامبرش […]

شماری از عالمان دینی باتوجه به فضلیت ماه مبارک رمضان و با اشاره بر این که ماه رمضان ماه تعاون است از مخالفان مسلح دولت می خواهند که از خشونت دست بکشند و بر روند گفتگوهای صلح یکجا شوند. ماه رمضان ماه رحمت، مغفرت و برائت از گناهان است. ماه که قرآن کریم به پیامبرش حضرت محمد صلی الله علیه وسلم در این ماه نازل شد. ماه که عبادت شب های قدرش برابر هفتاد سال عبادت به حساب می آید. شماری از عالمان دینی باتوجه به فضلیت ماه مبارک رمضان از گروه های مخالف مسلح دولت می خواهند که دست از خشونت بردارند و بر روند گفتگوهای صلح یکجا شوند. داکتر محمد ایاز نیازی عالم دین می گوید که ماه مبارک رمضان در اسلام جایگاه ویژه دارد و از اهمیت خاصی برخوردار است، پس طالبان نباید در این ماه دست به خون ریزی بزنند؛ زیرا خون ریزی در این ماه حرام است و کسی دست به چنین کاری می زند از دایره اسلام خارج می شود. آقای نیازی از طالبان می خواهد که دیگر خشونت را کنار بگذارند و در روند گفتگوهای صلح یکجا شوند؛ زیرا در اسلام بیشترین تاکید برصلح و امنیت شده است نه به جنگ و خون ریزی.

عالمان دینی همچنان، از رسانه های کشور می خواهند که حرمت ماه رمضان را در نظر بگیرند و از پخش و نشر برنامه های مبتذل خود داری کنند.

در همین حال، شماری از شهروندان کشور نیز از گروه طالبان می خواهند که در ماه مبارک رمضان ازخشونت دست بکشند.

عالمان دینی از تجاران کشور نیز می خواهند که در ماه مبارک رمضان به فقرا و تهی دستان که نیازمند همکاری اند، کمک کنند.