شورای عالی صلح راهکار آینده گفتگوهای صلح را با شماری از نهادهای مدنی و فعالان حقوق زن به نظر خواهی گذاشته است. معاون شورای عالی صلح، نظریات نهادهای مدنی و فعالان حقوق زن را در تدوین راهبرد آینده صلح موثر می داند و از آنها می خواهد که در تدوین راهکار آینده گفتگوهای صلح، به […]

شورای عالی صلح راهکار آینده گفتگوهای صلح را با شماری از نهادهای مدنی و فعالان حقوق زن به نظر خواهی گذاشته است. معاون شورای عالی صلح، نظریات نهادهای مدنی و فعالان حقوق زن را در تدوین راهبرد آینده صلح موثر می داند و از آنها می خواهد که در تدوین راهکار آینده گفتگوهای صلح، به این شورا کمک کنند.

پیش از این شهروندان کشور رهبری شورای عالی صلح را به بی برنامه گی در کار چگونگی تامین صلح در کشور متهم می کردند. در تازه ترین اقدام، اعضای این شورا طی چند ماه اخیر، راهبرد آینده گفتگوهای صلح را تدوین کرده است. حبیبه سرابی معاون شورای عالی صلح می گوید که این شورا راهبرد آینده گفتگوهای صلح را با نهادهای جامعه مدنی، فعالان حقوق زن و احزاب سیاسی در نظر خواهی گذاشته است و پس از این طبق این راهبرد با مخالفان مسلح گفتگو خواهد شد.

معاون شورای عالی صلح نظریات فعالان حقوق زن را در گفتگوهای صلح موثر می داند و از آنها می خواهد که در تدوین این راهبرد شورای عالی صلح را کمک کنند.

حالا دیده شودکه با تدوین این راهبرد، صلح در کشور تامین می شود یا خیر و آیا گروه طالبان به پای میز مذاکره حاضر خواهند شد؟ این پرسش است که گذشت به زمان آن پاسخ خوهد گفت.